dinsdag 29 juni 2021

ICAD week 4

Dit jaar doe ik voor de 6e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik ben van plan om mijn kaartjes hier wekelijks te laten zien. Deze week is het thema: mixed media collage, art journaling, acrylverf en gevonden & geverfd papier.

De prompt van dag 22 was weide. Ik wist dat ik een plaatje had van een koe, dus maakte ik een weiland met fineliners en plakte daar de koe op. Ik had ook nog wat glitterbloemstickers, die mochten er ook nog bij.

Margarita was de prompt van dag 23, dat werd in mijn hoofd meteen Marga & Rita. Ik gebruikte knipsels van ogen en monden en tekende de rest van de gezichtjes met een zwarte fineliner. Ik heb ze met kleurpotlood ingekleurd.

De prompt van dag 24 was maroon. De vorige dag was ik het knipsel van deze vrouw tegengekomen, dus dat werd Ma Roon.

Maple (esdoorn) was de prompt van dag 25. Ik moest meteen aan het maple leaf quiltblok denken, dus daar maakte ik een quiltontwerp van. Het thema heb ik die dag maar even losgelaten.

De prompt van dag 26 was matelassé, doorstikwerk. Ik had niet veel tijd en wist dat ik nog een plaatje had van een stapel matrassen. Die kwam nu goed van pas.

De prompt van dag 27 was marble (marmer of knikker). Ook dit plaatje kwam uit mijn voorraad. Ik maakte er een kleurenkaart van met stiften. Natuurlijk moest deze kaart met mijn knikkers op de foto!

De prompt van de laatste dag van deze week was magician, goochelaar. Ik moest meteen aan kaarttruckjes denken. Daar maakte ik weer een one-staple-collage van, een collage met slechts één nietje.

Alle info, thema’s en prompts kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi ik was vandaag ook bezig met koetjes maar dan van stof. Even een randje langs een handdoek zetten :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie is het weer geworden, Marga en Rita, haha
    enig bedacht. Alle prompts weer heerlijk creatief uitgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n leuke challenge! Ik volg de prompts, ook op Insta en ik vind het zo leuk om te zien hoe jij het dan weer invult. Ik zou weer op hele andere dingen uitkomen, en dat maakt het juist zo spannend om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen