vrijdag 18 juni 2021

Crea 2021 – L vervolg

Vandaag laat ik weer wat ouder werk zien. Dit Lieveheersbeestje was een proefje voor een quilt van een vriendin. Ik heb er hier over geschreven.

Deze Letters maakte ik voor de wekelijkse journaling challenge uit 2019. Daar waren de eerste 26 weken de letters van het alfabet. Ik begon met een stencil en gesso. Toen dat droog was heb ik daar houten letters in 2 verschillende maten opgelegd en dat besproeit met Dylusions inkspray. Toen dat weer droog was heb ik de letters nog geaccentueerd met een fineliner.

Deze Libelle maakte ik tijdens een borduurcursus van Sharon Boggon. Ik heb er hier over geschreven.

Voor een swap borduurde ik deze Leeuw op ruitjesstof. Het patroon komt uit een Ariadne van 15 juni 1967. De kop en het Lijf borduurde ik met 2 draadjes splijtkatoen, de manen met 4. Ik maakte er een ornamentje van.

Lapjeswerk is mijn eerste quilt. Hij is helemaal met de hand gemaakt. De blokken zijn 24 x 24 cm en maakte ik tijdens een quiltcursus in 2001. Ik heb er een paar blogjes over geschreven, die vind je hier.

En dit is het Label van deze quilt. Hij was precies af op 29 februari 2008, zo’n speciale datum mocht wel helemaal op mijn label. Normaal gebruik ik alleen de maand en het jaar. Het cardtrick blok is een verkleinde versie van het blok in de quilt. Deze is slechts 10 x 10 cm!

Crea 2021 is een tweewekelijkse alfabet challenge, bedacht door Elizabeth en Marjan. In de oneven weken blog ik over iets nieuws en in de even weken laat ik ouder werk zien. De andere deelnemers aan deze challenge heb ik in deze lijst gezet.

10 opmerkingen:

  1. Ah wat mooi dat lieveheersbeestje schatje wat vind ik die ook leuk vroeger telde ik de stippen en dacht altijd dat dat de leeftijd was van het beestje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n proeflieveheersbeestje verdient extra aandacht; wat is ze goed gelukt! De leeuw vind ik heel mooi op de zwartwitte ruitjes.
    Je eerste quilt is meteen een hele mooie geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het allemaal schitterend.
    Handwerk is zó mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful projects you have made. I like dragonfly and lion on checked fabric. You do different crafts in a perfect way.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk weer om te bekijken allemaal, wat ik me afvraag
    he je alle werstukken die hebt gemaakt nog altijd in
    je bezit??? Want ik zie zoveel voorbij komen in allerlei
    soorten technieken dat moeten naar mijn idee wel honderden
    werkstukken zijn.
    De quilt die je hebt gemaakt is PRACHTIG, ook het
    lieveheersbeestje is mooi. Eigenlijk is alles zeer de moeite waard om te bekijken, je kan goed zien dat je met veel plezier
    aan dit alles werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet alles wat ik heb gemaakt was voor mezelf, maar ik heb nog veel in mijn bezit. Gelukkig heb ik ze nooit geteld!

      Verwijderen
  6. Good examples of L. Your first quit is a real star!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt al zoveel mooie dingen in het verleden gemaakt. Wat is het leuk om dat terug te lezen. En natuurlijk had die alfabet challenge ook erg mijn belangstelling.
    Je hebt al zoveel verschillende technieken geprobeerd, en je draait er volgens mij je hand niet voor om.
    Mooi, dat borduurwerk van die beestjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief lieveheersbeestje heb je gemaakt. En de andere dingen ook.

    BeantwoordenVerwijderen