dinsdag 15 juni 2021

ICAD week 2

Dit jaar doe ik voor de 6e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik ben van plan om mijn kaartjes hier wekelijks te laten zien. Deze week is het thema typografie, graffiti, woorden, definities, gevonden tekst, poëzie en lijstjes.

De prompt van dag 8 was paraplu. Ik knipte de definitie van paraplu uit een oud woordenboek en zocht daar willekeurige woorden bij om mijn systeemkaartje te vullen.

De prompt van dag 9 was het en-teken. Daar had ik er een aantal van in mijn voorraad en deze dikke & wilde ik graag gebruiken. Uit mijn voorraadje Engelstalige woorden kon ik deze quote maken. De groene achtergrond is een doorzichtig stukje handgeschept papier met vezeltjes erin.

Voor de prompt van dag 10, lint, zette ik de oude naaimachine van mijn moeder op tafel en naaide verschillende lintjes op 2 systeemkaartjes in verschillende maten. met het groene lint en de zigzag zette ik het kleine systeemkaartje vast op de grote.

En dan was dit het eindresultaat.

Bibliotheek was de prompt van dag 11. Ik had nog een bibliotheekkaartje van mijn altered book Rooie bewaard, dat kwam nu goed van pas. Ik maakte een zakje van een geverfd stuk uit een ander oud boek en decoreerde het met washitape en een halve rozet van weer een ander oud boek. Alles is met nietjes vastgezet.

Het bibliotheekkaartje heb ik in de originele staat gelaten.

De prompt van dag 12 was sprookje. Ik wist dat ik wat woorden in mijn voorraad had, die met sprookjes te maken hadden. Aangevuld met woorden uit een afgeschreven groot letterboek van de bibliotheek kwam ik tot dit verhaaltje:

De koningin droomde er van een mooi verhaal in het mooiste sprookjeskasteel te schrijven. Maar, dikke pech! De prinses was weer veilig thuisgekomen. Het was een dagje zonder sprookje.

Dobbelsteen was de prompt van dag 13, maar het was ook de dag dat ik mijn 2e vaccinatie kreeg. Beide heb ik verwerkt in deze collage met 1 nietje, een one staple collage.

De prompt van dag 14 was wordcloud, die heb ik maar letterlijk genomen! Ik knipte een wolkje uit het Franstalige deel van een oude gebruiksaanwijzing en gebruikte die in deze collage.

Alle info, thema’s en prompts kun je vinden op Daisy Yellow.

5 opmerkingen:

  1. Het is elke weer erg leuk om al je uitwerkingen te
    bekijken, je maakt er steeds weer veel werk van.
    Vind ze allemaal weer heel geslaagd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You put so much thought into your index card art.
    It is interesting to read the Dutch and try to figure out what it means. Some words are English, others German or Swedish, but together they give me no clue of what the text says.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. They are just random words like washing machine, street, writing, summer, key, almost, basement, patato.

      Verwijderen
  3. Errug leuk om te zien en te volgen! En ik zou bijna.. Nee, dat doe ik niet hoor... Ik geniet wel van jouw kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen