dinsdag 22 juni 2021

ICAD week 3

Dit jaar doe ik voor de 6e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik ben van plan om mijn kaartjes hier wekelijks te laten zien. Deze week is het thema: werken in een serie. De bonus was postzegels, dus dat werd mijn serie.

De prompt van dag 15 was chartreuse, een soort groen. Toevallig was het zakje van mijn thee ook groen, net als het label. Ik zocht er wat groene postzegels bij en vond ook nog wat stickers in de bijpassende kleur. De quote op het label is in Duits en Engels: 

Als je iets loslaat heb je 2 handen vrij.

De prompt van dag 16 was trinket, wat ik vertaalde als goedkope sierraden. Ik vond een postzegel met een ketting erop, dat was de basis van mijn mensfiguur. Dit is altijd heel leuk om te doen!

Kleurencirkel was de prompt van dag 17. Ik had de verpakking van mijn kleurenwiel bewaard en die kwam nu goed van pas. Ik zocht er weer postzegels bij in de goede kleuren, gelukkig heb ik een ruime voorraad!

De prompt van dag 18 was parallel, een lastige. In dit soort situaties probeer ik een quote te vinden. Hij was nogal lang, dus ik heb hem afgedrukt en uitgeknipt.

What you see is not what others see. We inhabit parallel worlds of perception, bounded by our interests and experience. What is obvious to some is invisible to others.

George Manbiot

Zand of zandkasteel was de prompt van dag 19. Gelukkig had ik een sticker van een zandkasteel, daar zocht ik eerst een goede achtergrond bij. De postzegel was snel gevonden, ik probeer tijdens ICAD niet te lang te zoeken. De vogelsticker kwam uit een stickerboek voor volwassenen en de knipsels kwamen uit mijn knipsellaatje.

De prompt van dag 20 was bridge, wat ik vertaalde als brug. Ik vond al snel een achtergrond met een brug en zocht daar weer een passende postzegel bij. De wegwijzer en het beeld kwamen weer uit mijn knipsellaatje. Op Instagram vertelde iemand me dat de wegwijzer in Zwitserland staat, ze was het daar pas nog tegengekomen!

Inktpot was de laatste prompt van deze week. Ik vond een plaatje in een oude Flow en zocht daar postzegels bij met inkttekeningen. Voor het contrast maakte ik de systeemkaart deels rood met acrylverf.

Alle info, thema’s en prompts kun je vinden op Daisy Yellow.

7 opmerkingen:

  1. Zit weer te genieten Annet van alle mooie uitwerkingen,
    zo leuk hoe je alles steeds tot uiting brengt, je bent
    echt een creatieveling die overal invulling aan kan geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gaaf gedaan met die postzegels leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk gemaakt, gewoon iedere keer weer anders, maar toch veel collage... waar ik zelf ook van houd.
    Volgend jaar doe ik ook mee! Ik baal er gewoon een beetje van dat ik er geen tijd/ruimte voor heb. Deels vanwege crea 2021, maar ook door het willen afmaken van dingen en tuinwerkzaamheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. You are so well equipped and have what is needed to make really fantastic collages based on the prompts. The stamp colour wheel, and the human form, although its parts are totally out of proportion, always look normal and funky at the same time.
    I hope as many readers as possible can enjoy your work and you certainly have no reason to blush!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch om te zien wat je van elke prompt hebt gemaakt en ook leuk om al die persoonlijke associaties bij die prompts te zien. Een ieder zal weer andere hebben. Ik denk bij inktpot bijvoorbeeld gelijk aan het gelijknamige gebouw in Utrecht (van de spoorwegen). Parallel deed me meteen denken aan parallelweg. Enzovoorts

    BeantwoordenVerwijderen
  6. NB Is er een soort overzicht van de deelnemers?

    BeantwoordenVerwijderen