vrijdag 22 juli 2022

ICAD week 7

Dit jaar doe ik voor de 7e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik probeer zoveel mogelijk de thema’s en de prompts te combineren als extra uitdaging. Deze week was het thema: mixed media.

Scrabble was de eerste prompt van deze week. Dus haalde ik het scrabblespel tevoorschijn om inspiratie op te doen. Ik gebruikte fineliners en een kleurpotlood om het bord na te tekenen zonder tekst. De letters komen van een kinderspelletje, dat ik ooit bij de kringloop kocht.

De prompt van dag 44 was whimsical, oftewel grappig/speels. Tsja, dat moest natuurlijk een collage worden. Het rode gezicht lag al een tijdje te wachten voor zoiets. Ik heb mezelf trouwens getrakteerd op een iets luxere versie van een inkt blending tool. Deze bevalt toch wel beter. Het stencil kocht ik ooit bij Action, net als de andere stencils in deze blogpost.

Reizen was de prompt van dag 45. Ik bladerde in een Spoor om een trein te vinden en vond deze fietser. Die kreeg natuurlijk een ander hoofd!

Oranje was de prompt van dag 46. Deze collages zijn zo leuk om te maken!

De prompt van dag 47 was spin of spinner, waarmee van deze draaidingen bedoelt worden. Ik koos ervoor om gewoon een spin met een spinnenweb te maken!

Chevron was de prompt van dag 48. Ik had keuze uit meerdere stencils, maar vond deze de leukste. Ik gebruikte hem voor de achtergrond van mijn one-staple-collage.
De laatste prompt van deze week was behang. Ik koos een stukje behangstaal uit mijn verzameling en zocht daar een ander papier bij. Dit was een stuk papier, waarop ik mijn roller steeds schoon rolde bij het gelli printen. Deze sneed ik in reepjes en maakte daar een weefsel van. Ik heb het met nietjes vastgezet. De papieren bloem zit vast met een splitpen.
Gelukkig had ik eerst een foto gemaakt voordat ik alles in reepjes sneed. De helft van het grote vel is nog over, dat komt vast nog wel een keer van pas.
Alle info, thema’s en prompts van ICAD kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

6 opmerkingen:

  1. Vind ze weer heel geslaagd Annet, en leuk dat je
    verschillende stencils hebt gebruikt bij de uitwerkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love to play Scrabble. My favourites of your cards are those with stamps.
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn zeker geslaagd maar wat een uitdaging om elke dag iets te verzinnen. Succes nog even.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat mijn reactie misschien bij de spam, Annet?

    BeantwoordenVerwijderen