donderdag 7 juli 2022

ICAD week 5

Dit jaar doe ik voor de 7e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik probeer zoveel mogelijk de thema’s en de prompts te combineren als extra uitdaging. Deze week was het thema: werken in een serie. Ik koos ervoor om iedere dag een postzegel te gebruiken.

Neon was de prompt van dag 29. Ik zocht eerst een postzegel en maakte daar een achtergrond bij met markeerstiften in neonkleuren. Omdat de postzegel wegviel tegen de achtergrond, heb ik hem eerst op een restje zwart origamipapier geplakt. Ik had ook al een lintje in neonkleuren klaargelegd, deze heb ik met de nietmachine vastgezet aan de zijkanten.
De prompt van dag 30 was magisch. Deze postzegel lag eigenlijk klaar voor dag 34, maar ik vond hem hier beter bij passen. Voor de achterkant gebruikte ik strookjes van de boekpagina, die ik vorige week onder mijn kaartjes legde bij het stempelen.
Ik heb nog gauw een foto van de pagina gemaakt voordat ik hem ging versnijden.

Poststempel was de prompt van dag 31, het begin van de 2e  ICAD-maand. De envelop met deze poststempel heb ik lang bewaard, omdat ik heb zo apart vond. Nu wilde ik hem graag gebruiken.

Lucht was de prompt van dag 32. Dit is toch wel mijn favoriet van deze week, het was zo leuk om alles bij elkaar te zoeken.

Quatrefoil of ogee was de prompt van dag 33. Ik wist dat dit een bepaalde vorm was, maar moest het toch even online opzoeken. Ik heb een stencil, die daar een beetje op leek. Dus die heb ik gebruikt om mijn nieuwe inkt blending hulpje uit te proberen.
Hier nog even een werk-in-uitvoering foto. Mijn inkt blending hulpje vond ik bij Action.
De prompt van dag 34 was haan. Mijn eerste keuze postzegel voor deze prompt had ik dus op dag 30 al gebruikt, maar gelukkig had ik er nog eentje. Een Franse postzegel deze keer.
De laatste prompt van deze week was geel. Ik had weinig keuze in postzegels, geel wordt niet zo vaak gebruikt als hoofdkleur. Voor de achtergrond gebruikte ik acrylverf en een deel van een oude boekpagina met restjes verf en stempelafdrukken. De stickertjes maakten het af.

Alle info, thema’s en prompts van ICAD kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

5 opmerkingen:

  1. I really like your magical card. Such beautiful strips of stamped paper.
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat mooi gedaan. Erg leuk om steeds een postzegel te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om steeds een postzegel te verwerken in elke opdracht! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wederom zit ik te genieten van je uitwerkingen, weer
    zeer geslaagde werkstukjes, En LUCHT is inderdaad
    een toppertje. Handig dat inkt blending hulpje, en dat
    bij de Action, daar ga ik eens even naar op zoek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super die man met die bril springt eruit :)))))

    BeantwoordenVerwijderen