dinsdag 26 juli 2022

Chibi Tsukiko (3)

Het heeft even geduurd maar nu heeft Tsukiko eindelijk armpjes! Ik vond het heel lastig om het zwarte garen te zien tijdens het haken. Gelukkig bedacht ik ineens, dat ik mijn borduurlamp wel kon gebruiken. Hier had ik net het eerste armpje vastgehaakt.

Hanako en Usagi wilden nu wel even met Tsukiko-in-wording op de foto. Ze vinden het wel een beetje lang duren.

Er moet nu flink geminderd worden voor de nek, dat wordt weer een priegelklusje!

Het patroon van Chibi Tsukiko komt uit het boek Amislishly Chibi Dolls van Alexa Boonstra.

7 opmerkingen:

  1. En nu maar hopen dat deze reactie wel geplaatst wordt door Blogger...
    Ja popjes, jullie moeten geduld hebben met je nieuwe zusje hoor. Het is warm en dan is haken niet altijd zo fijn, zeker het priegelwerk in een donkere kleur valt dan niet mee!
    Maar er is flinke groei te zien en het komt vast helemaal goed.
    Leuk dat Chibi echte heupjes en een taille heeft, kleine details maar wel opvallend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig is jouw reactie nu wel geplaatst. Die heupen was wel een gepriegel, er moesten 3 vasten worden samengehaakt! Ik ga nu eerst verder met het rokje, dan zit haar hoofd niet in de weg.

      Verwijderen
  2. Het resultaat is prachtig, maar het lijkt me inderdaad erg lastig om met zo weinig steekjes netjes te haken, van kleur te veranderen, te minderen enzovoorts!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De patronen van Alexa zijn heel mooi én uitdagend. En jij hebt het jezelf extra lastig gemaakt door met zwart te haken. Het resultaat is vast weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve poppetjes worden dat. Ik vind priegelen best leuk maar als je rondjes moet haken met heel weinig steken, ben ik minder enthousiast.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha de meiden worden ongeduldig, maar je bent al
    flink op dreef Annet. het is letterlijk priegelen dit popje
    en dan vooral dat nekje. Maar het gat weer een erg fraai exemplaar worden, knap hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Of course, they do, they want all of her to play with!
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen