donderdag 14 juli 2022

ICAD week 6

Dit jaar doe ik voor de 7e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik probeer zoveel mogelijk de thema’s en de prompts te combineren als extra uitdaging. Deze week was het thema: natural elements, rust, dye, thread & stitching.

Mysterieus was de eerste prompt van deze week. Ik heb een ruim stuk organza over een foto vastgezet met kruissteken, waarbij ik de organza hier en daar liet plooien.

IJs was de prompt van dag 37. Een lastige, want die was al in een eerdere versie van ICAD voorbijgekomen met hetzelfde thema en ik had die dag weinig tijd. Gelukkig had ik nog wat stickers van ijsjes en met een geborduurde slinger erbij werd het toch nog wat.

De prompt van dag 38 was turkoois. Ik had organza lint in deze kleur en zocht daar borduurgaren en pailletjes bij. De achtergrond maakte ik met acrylverf.

Geometrisch was de prompt van dag 39. Ik moest meteen aan het log cabin quiltblok denken, dus die borduurde ik in een variatie op mijn systeemkaart.


Inkt was de prompt van dag 40. Eerst maakte ik een achtergrond met behulp van een stencil en stempelinkt en borduurde daar hier en daar sterren in.
De prompt van dag 41 was verdant oftewel groen. Weer een nieuw Engels woord geleerd! De molens komen uit een blokje knutselpapier  en daar borduurde ik de stelen van de tulpen op.

De stickertjes komen uit de verzameling van mijn vader, fijn om deze te kunnen gebruiken!

De laatste prompt was ombré. Weer een Engels woord, dat nieuw voor me was. Dus moest ik weer even zoeken en toen vond ik allemaal foto’s van kapsels met lichtere punten. Tsja, dat moest ik natuurlijk in een collage verwerken!

Zou hij blij zijn met z’n nieuwe look?

Alle info, thema’s en prompts van ICAD kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

2 opmerkingen:

  1. Echt leuk om ze allemaal nog eens voorbij te zien komen, en weer zo totaal anders dan mijn kaartjes.
    Ik maak ze niet altijd persé op de dag zelf. Meestal werk ik vooruit..
    Verdant kende ik van de 'verfnamen', zou het misschien Frans kunnen zijn?
    Tja, al je kaartjes zijn leuk. Maar de meneer met de nieuwe look blijf ik fantastisch vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh zit hier echt te genieten weer, zo leuk en persoonlijk
    hoe je alles altijd uitwerkt. Erg mooi ook de wijze waarop
    je gefotografeerd hebt, het oogt heel bewegelijk, mijn complimenten. Wat een lekker ding zeg met zijn ombré
    kapsel, volgens mij is hij jelemaal in de zevende hemel hahaha

    BeantwoordenVerwijderen