dinsdag 27 juli 2021

ICAD week 8

Dit jaar doe ik voor de 6e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik ben van plan om mijn kaartjes hier wekelijks te laten zien. Deze week was het thema: natuurlijke elementen, roest, kleurstof, vezels, jute, draad/garen en borduren/naaien.

De eerste prompt van deze week was typografie. Ik zocht het alfabet bij elkaar uit mijn voorraad letters en maakte daar met een zelfgemaakte stempel en tea dye Distress inkt een leuke collage van.

De prompt van dag 51 was wazig. Dus zocht ik een wazige achtergrond en borduurde daar een eendje op. Ik heb een patroontje aangepast, dat ik op Pinterest vond.

IJsje was de prompt van dag 52. Na weer een zoektochtje op Pinterest vond ik dit leuke ijsje. Ik paste de kleuren aan aan mijn favoriete smaken: chocolade, pistache en citroen. De quote vond ik weer op Pinterest.

Botanisch was de prompt van dag 53. Ik zocht wat toepasselijke lapjes in mijn restjesbak en naaide ze met de naaimachine op een systeemkaart.

De prompt van dag 54 was doorzichtig. De vorige dag kreeg ik wat restjes cellofaan, perfect voor deze prompt. Ik koos groen, hardroze en geel en maakte daar met een harig draadje een compositie van. Ik heb alles vastgezet met nietjes.

Tendril (ranken) was de prompt van dag 55. Bij een inspiratietocht op Pinterest zag ik van die mooie krulranken. Dit inspireerde me tot dit borduurwerkje op een roest geverfd lapje. De rand van de systeemkaart kreeg weer wat tea dye Distress inkt.
De prompt van de laatste dag van deze week was encyclopedie, maar die heb ik niet gebruikt. Ik had nog een stukje Aida met proefsteekjes, waar ik ooit een ATC van had willen maken. Nu kwam hij goed van pas.

Alle info, thema’s en prompts kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

5 opmerkingen:

  1. Wat laat je bij de uitwerkingen veel leuke borduurwerkjes
    zien, vooral de rank op dat roest geverfde lapje.
    Ook de Botanisch uitwerking is heerlijk sprankelend.
    Weer heel leuk om alles te bekijken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoe je speelt met je materialen en ze soms heel verrassend toepast, zoals bv het geborduurde eendje op de mistige achtergrond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi leuk om te lezen knappe borduurtjes heb je erin verwerkt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. You create such fun cards with the theme and prompt. Also you work fast - it would take me forever to come up with ideas to fit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een leuke uitdaging en een goed geslaagde uitwerking.

    BeantwoordenVerwijderen