dinsdag 13 juli 2021

ICAD week 6

 Dit jaar doe ik voor de 6e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik ben van plan om mijn kaartjes hier wekelijks te laten zien. Deze week was het thema: diagrammen, blauwdrukken, kaarten, mindmap, geografie en cartografie. Een lastig thema, wat ik niet iedere dag gebruikt heb.

Boomhut was de eerste prompt van deze week. Ik vond een leuk plaatje van een soort huisje in een oude Flow en zocht daar een bijpassende achtergrond met een boom bij. En dan komt er ook nog zomaar een varken en een meeuw bij.

De prompt van dag 37 was oase. Ik wist dat ik een sticker met de palmboom had, de rest heb ik erbij gezocht.

Ansichtkaart was de prompt van dag 38. Ik had een oude Flow met daarin kleine foto’s van ouderwetse verjaardagskaarten. Daar heb ik er eentje van gebruikt voor mijn one-staple-collage, een collage met één nietje. Het was een heel pakketje, dus ik had er mijn grote nietmachine voor nodig.

De prompt van dag 39 was nautisch. En de bonusprompt van deze week was kompas. Deze heb ik gecombineerd op mijn systeemkaart.. De plattegrond is van het oude deel van Amsterdam Noord, vlakbij het IJ.

Trein was de prompt van dag 40. Ik had nog een plaatje van een munt met een oude locomotief, die kwam nu eindelijk van pas. Voor de achtergrond heb ik een deel van een kaart in stroken gesneden en er met zwarte stroken een weefwerkje van gemaakt.

Hier nog een close-up van de munt.

De prompt van dag 41 (message in a bottle) heb ik niet gebruikt. Ik maakte weer een tekening met mijn fineliners. Dit zou zomaar een leuk ontwerp kunnen zijn voor een quilt of een gehaakte deken!

De prompt van gisteren was zilver. Ik had nog wat zilverkleurige pailletjes en zette ze met blauwe bloem pailletjes en een kraal vast op een stuk van een kaart.
Alle info, thema’s en prompts kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

3 opmerkingen:

  1. Wat een fantastisch plaatje van een treinmunt! Het geheel op de geweven achtergrond vind ik ook heel geslaagd. De stukjes landkaart doen ook denken aan reizen, maar doordat ze zijn afgewisseld met zwarte stukjes is het niet opdringerig aanwezig. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer erg mooie en creatieve uitwerkingen laat je zien.
    Prachtig die afbeelding van de munt met locomotief, lijkt
    net een echte munt. Grappig zo'n One-Staple-collage.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja die met die munt vind ik er ook uit springen, allemaal erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen