dinsdag 6 juli 2021

ICAD week 5

Dit jaar doe ik voor de 6e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik ben van plan om mijn kaartjes hier wekelijks te laten zien. Deze week is het thema: patronen, doedels, behang, tegels, vloeren, muurschilderingen en wandtapijten.

De eerste prompt van deze week was quilt. Ik gebruikte behangstaaltjes om mijn Amish quiltje te maken.

De prompt van dag 30 was pastel. Ik had een tijdje geleden pastel ecoline brushmarkers gekocht, die kwamen nu goed van pas. In mijn jeugd heb ik heel veel van dit soort tekeningen gemaakt.

Vine (wijnstok of wingerd) was de prompt van dag 31, dus ik begon met een groene fineliner en maakte weer eenzelfde soort tekening als de vorige dag.

De prompt van dag 32 (talavera) heb ik niet gebruikt. Ik maakte gewoon weer een tekening met fineliners als de voorgaande 2 dagen.

Veer was de prompt van dag 33. Ik had laatst deze leuke video gezien, nu kon ik dit mooi uitproberen met een restje rode katoen. Ik heb de veer meteen op de natte acrylverf geplakt. Toen dit droog was heb ik er nog een laagje gel medium overheen gedaan. Deze foto heb ik gemaakt op de Hertshooi in onze tuin.

Hier nog een close-up van de veer.

De prompt van dag 34 was ruitjesstof. Ik wist meteen dat ik een deel van mijn oude proeflapje voor mijn borduurwerk Rope wilde gebruiken. 

De laatste prompt van deze week was dahlia. Ik vond al snel dit plaatje van de dahlia met de ezel in een oud tuintijdschrift. Mijn echtgenoot had zaterdag een paar afgeschreven stripboeken voor me meegenomen bij de bibliotheek en die kwamen nu goed van pas.

Alle info, thema’s en prompts kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

3 opmerkingen:

  1. Het blijft elke week weer leuk om je kaartjes te zien. En ook al heb ik ze dan al een keer op Insta gezien, zo op rij is het toch weer anders. De fineliners bevallen vast goed, wat een leuke patroontjes heb je ermee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als Elizabeth vind ik het ook elke keer erg leuk
    om al jou uitwerkingen te bekijken. Die veer is super
    gelukt zeg, en dat borduurwerkje ie echt prachtig.
    heerlijk hé met fineliners of brush markers je fantasie
    de vrije loop te laten gaan, heel rustgevend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Great idea for a feather!
    I never thought I would see an Amish quilt made out of wall paper!

    BeantwoordenVerwijderen