dinsdag 20 juli 2021

ICAD week 7

Dit jaar doe ik voor de 6e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik ben van plan om mijn kaartjes hier wekelijks te laten zien. Deze week was het thema: mandalas, cirkels en kleurencirkels.

De week liep een beetje anders dan gedacht. Dag 43 had ik al voorbereid en wilde ik gaan maken na het schrijven van mijn blogpost. Maar toen ging het ineens heel slecht met onze kat Luna en hebben we haar ’s avonds laten inslapen. Ze is ruim 18 jaar en 8 maanden geworden. De volgende dag heb ik een kaartje gemaakt om haar te gedenken.

De prompt van dag 44 (rotonde) heb ik overgeslagen. In plaats daarvan gebruikte ik de prompt van dag 43 (lila), die ik al voorbereid had. Ik maakte een simpele mandala op een lila achtergrond.

Kaleidoscoop was de prompt van dag 45. Ik had nog een paar printjes van kaleidoscopen, die ik jaren geleden met een online tool heb gemaakt. Hier heb ik er eentje van gebruikt. Het is een deel van deze scrumble. De schaduw heb ik gemaakt met een houtskoolpotlood.

De prompt van dag 46 was vijver. Ik gebruikte een plaatje van een advertentie voor een vijverpomp. Dit kaartje maakte ik op dezelfde dag als de vorige, zodat ik weer op schema lag. Het was meteen een goede afleiding.

Platenspeler was de prompt van dag 47. Gelukkig had ik ook daar een plaatje van en deze meneer wilde hem wel eens even van dichtbij bekijken.

De prompt van dag 47 was cupcake. Jaren geleden heb ik een biscornu met cupcakes gemaakt met een bijpassend labeltje voor mijn borduurschaar, ik heb er hier over geschreven. Maar dat labeltje zat me steeds in de weg, dus had ik hem opgeborgen. Nu kwam hij weer goed van pas. De ene kant van de cupcake is roze, . . .

. . . de andere kant lila. Natuurlijk moest er ook een bijpassend cupcakevormpje bij! Ik heb er ook een video van gemaakt, die kun je hier op Instagram bekijken.
De laatste prompt van deze week was tropical. Ik gebruikte een deel van een mandala uit een kleurboek.
Alle info, thema’s en prompts kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

4 opmerkingen:

  1. Het lijkt me nog best lastig om juist dat bepaalde plaatje te vinden dat je zoekt. Gelukkig weet je de onderwerpen al iets van tevoren.
    Natuurlijk moet de poes er op. Tjonge, best oud geworden! De mijne zijn nu 11 jaar en ik moet er nog niet aan denken dat ze op een dag...
    Het platenspeler kaartje vind ik zo gaaf! Humor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach gossie jullie zullen Luna zeker missen, vooral
    omdat het zo snel ging opeens, maar bijna 19 jaar
    is een prachtige leeftijd.
    Mooi hoe je Kaleidoscoop hebt uitgewerkt en de platenspeler
    , haha fantastisch gewoon. Mooi dat je een poezenpostzegel had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I am sorry to hear you lost your Luna. The card to honour her has a lot of hearts on it, she must be greatly missed.
    I, too, think you are fantastic at your collages, the one with the record player is so CLEVERLY made.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pracht kaartjes weer Zoveel verschillende !!

    BeantwoordenVerwijderen