woensdag 4 augustus 2021

ICAD week 9

Dit jaar deed ik voor de 6e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er was een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Deze week was het thema: muziek, liedjes, bladmuziek, songteksten, muziekinstrumenten en albums.

Zeeanemoon was de prompt van dag 57. Ik vond een plaatje van een slangehaar-anemoon en gebruikte die in mijn collage.

De prompt van dag 58 was improvisatie. Ik combineerde een plaatje van een basspeler met een zittend figuur en zette dit op een te grote stoel.


Pocket was de prompt van dag 59. Ik maakte een dubbele pocket van bladmuziek met 2 labels erin. Het is dezelfde pocket als ik voor mijn accordion tag book gebruikte.

De labels heb ik simpel gehouden.

De prompt van dag 60 (mix tape) heb ik niet gebruikt. Ik borduurde een G-sleutel, die ik weer op Pinterest vond. De muzieknootjes in regenboogkleuren zijn een eigen idee.

De laatste prompt van dit jaar was voorwaarts/vooruit. Ik combineerde een plaatje van een paard met de kop van een hond. De muzieknootjes heb ik met een ponsje gemaakt, de tekst is gestempeld.

Alle info, thema’s en prompts kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden. Ik ben van plan om net als voorgaande jaren een doosje te maken om mijn kaartjes in te bewaren. Daar zal ik een blogje over schrijven als hij klaar is.

4 opmerkingen:

  1. Is there no end to your stock of pictures? You always find the perfect combinations.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook deze week heb je weer mooie uitwerkingen gemaakt. Prompt 58 Improvisatie vind ik super goed gedaan, wat een geweldige collage! Het accordeonboekje staat nog op mijn 'to-do-lijstje' leuk om het in iets andere vorm weer even op je blog te zien verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar haal je de ideeën toch vandaan.. En dat elke dag weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elke dag is wel héél vaak, zou het niet kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen