vrijdag 7 mei 2021

Crea 2021 – I vervolg

Vandaag geen oud werk met I, ik ben nog even doorgegaan met interlocking crochet. Ik gebruikte weer restjes Saskia, deze keer met haaknaald nummer 4½. Elizabeth had een link voor me op Pinterest met interlocking crochet linken. Dit maakte mijn zoektocht wat makkelijker. Ik heb nu zelf ook een Pinterest album interlocking crochet gemaakt. De patronen van Ashlee Brotzell spraken mij wel aan. Zij begint haar blokken op een andere manier dan ik vorige keer heb gebruikt en ze gebruikt minder keerlossen. Dit vind ik zelf mooier. Ik begon met haar hartjesvierkant. Hier vond ik het patroon, maar het eerste deel haakte ik mee met deze YouTube speellijst. Dit zijn de eerste 6 toeren. Helaas zit is nu al een foutje in aan de linkerkant, het laatste rode stokje had aan de voorkant moeten zitten. Maar ik zag het pas toen het hele patroon klaar was. Ik heb het dus lekker laten zitten, het is tenslotte een oefenlapje!

Hier is het vierkant klaar, er moest alleen nog een randje vasten omheen.

Dat heb ik bij dit proefje dus wel gedaan. De rode lijnen rechts en links hadden dus hetzelfde moeten zijn.

En hier nog even beide kanten van dit lapje naast elkaar.

Het volgende lapje is iets kleiner, ik gebruikte dit patroon. Dit patroon kon je zo vaak herhalen als nodig was, maar ik heb het bij één herhaling gelaten. Hier heb ik links 2x een foutje gemaakt, waardoor de blauwe lijn rondom niet doorloopt.  Dit heb ik weer zo gelaten, ik heb er ook geen randje vasten omheen gemaakt.

En beide kanten van dit lapje naast elkaar. Dit lijkt me inderdaad een leuk patroon om meerdere keren te herhalen.

Crea 2021 is een tweewekelijkse alfabet challenge, bedacht door Elizabeth en Marjan. In de oneven weken blog ik over iets nieuws en in de even weken laat ik ouder werk zien (maar deze keer dus niet). De andere deelnemers aan deze challenge heb ik in deze lijst gezet.

9 opmerkingen:

  1. Die foutjes zijn gewoon 'variaties' ;o) en vaak ben je zelf de enige die het ziet. Ik moest er in ieder geval heel erg naar zoeken en vond ze helemaal niet storend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van fouten maken kunnen we leren, ja toch !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, wat leuk dat je er wat mee kon... Het is nog verslavend om te doen ook, vond ik. Dat uitproberen en de variaties; je blijft ermee bezig.
    En nu ga ik natuurlijk even op jouw bord spieken en kijken of ik nog wat kan re-pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn inmiddels weer wat nieuwe pins bij gekomen en dat zullen waarschijnlijk niet de laatsten zijn!

      Verwijderen
  4. Oef wat ziet dit er vreselijk ingewikkeld uit. Als je foutjes maakt, ben je aan het leren. Dit gaat de volgende keer niet meer fout.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi om te zien de probeerlapjes, het lijkt me best
    wel ingewikkeld om te maken maar jij bent ook echt een
    doorzetter wat dat betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. To me it looks very complicated. Fun to practise, though.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi om te zien ziet er ingewikkeld uit maar misschien valt het mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat mooi. Ik zal eens op je pinterestpagina kijken.

    BeantwoordenVerwijderen