vrijdag 14 mei 2021

Crea 2021 – J

J is voor Jute touw. De J was net als de I een lastige. Maar gelukkig dacht ik aan het jute touw, dat ik een tijd geleden had gekocht om een scrubbie te haken.


Het patroon was niet moeilijk, maar het jute touw was wel lastig te verwerken. Er zaten veel onregelmatige stukken tussen. Naald 3½ werkte het beste als ik na iedere paar toeren even een pauze nam.

Het in elkaar zetten was een stoffig klusje!

Natuurlijk moest ik hem ook even uitproberen. Het wegpoetsen van lastige vlekken in de wastafel ging heel goed. Maar ik ga hem nu eerst even wassen, want hij ruikt nogal sterk als hij nat is. Ik heb al eerder een stukje jute gewassen, volgende week laat ik zien wat ik daarmee gedaan heb.

Crea 2021 is een tweewekelijkse alfabet challenge, bedacht door Elizabeth en Marjan. In de oneven weken blog ik over iets nieuws en in de even weken laat ik ouder werk zien. De andere deelnemers aan deze challenge heb ik in deze lijst gezet.

13 opmerkingen:

  1. Werkt perfect ik had jute van de action mooie draad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed en milieubewust idee zo'n scrubbie haken van jute touw. Ik wist niet eens dat dit bestond jute touw! Weer wat geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt als een lastig klusje om te maken, maar 't is misschien wel een heel goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het patroon ken ik, maar in jute heb ik het nog niet eerder uitgewerkt gezien. Ik kan me voorstellen dat de jute heel goed werkt bij het schoonmaken, maar het maken van de scrubbie zelf met jute lijkt me een lastige klus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeee die rol jute komt me bekend voor, het haakt
    natuurlijk behoorlijk stug. Dit model ligt wel prettig
    in de hand denk ik. Ben benieuwd of de geur na het wassen
    is verdwenen, en ook wat je nog allemaal meer hebt uitgeprobeerd.
    Mooie J uitwerking Annet.

    Heel fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De geur is na de 1e keer wassen iets minder geworden.

      Verwijderen
  6. Wat slim om zo'n scrubbie (een schrobbertje?) te maken van jute. Het is vast lastig haken, maar het resultaat mag er zijn. Ik ben benieuwd naar je andere jute werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk invulling voor de J.
    Dus dat werkt echt net als een schuursponsje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik het in plaats van een schuursponsje in de badkamer. Voor de afwas vind ik het niet zo geschikt, daar is het te stug voor.

      Verwijderen
  8. Hallo Annet, ik reageerde al via IG, wat een leuke J en wat mij betreft ook welkom, kan ik ook mooi eentje gaan maken, past goed in het kader van mijn duurzaam bezig zijn :) Hier valt het met bakken uit de hemel, ik hoop dat jullie een zonnetje hebben. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Huh, ik ruik het gewoon.. wat natuurlijk helemaal niet kan...
    Maar toch... Wat een idee om daar een scrubbel van te maken. Al lijkt het me echt niet fijn haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had geen idee wat je met scrubby bedoelde. Uit je verhaal concludeer ik dat je zelf een soort duurzaam schuursponsje hebt gehaakt. Dat lijkt me best een klus maar wel een heel mooi en handig resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen