vrijdag 26 maart 2021

Crea 2021 – F vervolg

Vandaag laat ik weer wat ouder werk zien. Deze F-jes waren een oefening in handlettering in mijn Moleskine pocket.

Dit is een deel van mijn Fancy Cats quilt in wording. Fancy Cats is de naam van de stoffen serie met de katjes, die ik voor deze quilt gebruik. Helaas ligt deze quilt al lang te wachten in de kast tot hij afgemaakt wordt, al ben ik wel veel verder als deze vier blokken zoals je hier kunt zien. Maar op deze foto zijn de katjes beter te zien.

Ook deze Feniks heeft jaren in de kast gelegen. In januari heb ik het borduurwerk weer opgepakt, maar het vordert maar langzaam. Dit is een foto van de eerste stap, ik moest toen nog aan het borduurwerk om de Feniks heen beginnen.

Deze Fiets collage is weer het resultaat van de wekelijkse collage challenge uit 2019, waarvan de eerste 26 weken de letters van het alfabet waren.

Deze Flamingo (die eigenlijk een pauw wilde zijn!) is een van de uitwerkingen van ICAD (Index Card A Day) van 2018.

Dit Flying Spaghetti Monster heb ik op verzoek gemaakt. Hier heb ik beschreven hoe ik hem geborduurd heb.

Frivolité was eigenlijk het eerste waar ik aan dacht voor vorige week. Maar het is al jaren geleden dat ik daar iets mee heb gedaan, hier schreef ik over mijn eerste experimenten. Ik heb het eerst met een spoeltje geprobeerd, maar dat was niet echt mijn ding. Op YouTube kwam ik toen naaldfrivolite tegen, dat lukte veel beter. Dit was een proefje van steeds hetzelfde patroon in verschillende garens, met en zonder kralen. Ik gebruikte eerst een trapunto naald, later kocht ik echte frivolite naalden en kon ik ook dunner garen gebruiken.

Crea 2021 is een tweewekelijkse alfabet challenge, bedacht door Elizabeth en Marjan. In de oneven weken blog ik over iets nieuws en in de even weken laat ik ouder werk zien. De andere deelnemers aan deze challenge heb ik in deze lijst gezet.

8 opmerkingen:

  1. Knap dat zijn weer veel uitwerkingen van de F mooi dat Frivolité heel fijnthes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leuke van het tweewekelijkse blogje met oudere werken is dat het iedere keer weer zo gevarieerd is. Knap dat je frivolité hebt gedaan; het lijkt me leuk om dat eens te proberen, maar het is voor mij te fijn...
    De fietscollage bracht een glimlach op mijn gezicht; wat leuk dat bordje Fiets in zijn hand!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een rijk archief, wat veel F-uitwerkingen en heel leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke F-jas, dat frivolite is echt heel MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Elke keer weer een verrassing wat je nu weer laat zien
    van oudere projecten. Stuk voor stuk leuk om te bekijken,
    maar de Flying Spaghetti Monster vind ik echt SUPER mooi.
    ook dat frivolité werk is heel mooi, knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik sta elke keer weer versteld wat je aan ouder werk tevoorschijn haalt! Je moet toch wel enorm veel hebben liggen en gemaakt...
    En het is ook zò gevarieerd wat je hebt gedaan. Ik vind het er-rug leuk om te zien!
    Zelfs frivolité! Dat doen volgens mij nog maar heel weinig mensen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt behoorlijk wat "oud" werk met een F. Ik ben wel benieuwd naar je poezenquilt.

    BeantwoordenVerwijderen