dinsdag 26 januari 2021

Phoenix

Jaren geleden begon ik aan een borduurwerk voor mijn jongste dochter. Helaas kwam er van alles tussendoor en raakte hij in het vergeetboekje. Volgende maand krijgt mijn dochter de sleutel van haar nieuwe woning en dan zou het toch leuk zijn als dit borduurwerk eindelijk een plekje bij haar aan de muur krijgt. 

Eerst maakte ik het vakje af, waar ik al aan was begonnen. Gelukkig had ik opgeschreven wat ik had gedaan en welk garen ik heb gebruikt. Dus ik wist dat dit de Milanese stitch was met perle 8.

Daarna heb ik eerst alle lijnen geborduurd met een steelsteek.

Hier was ik  halverwege, alle blauwe lijnen zijn klaar.

Nu ben ik vakje voor vakje aan het vullen. Dit is de koninginnesteek met perle 5 met kleurverloop.

En nog even een close-up van deze mooie steek.

Hier ben ik net begonnen aan het volgende vakje. Ik borduurde hier rechte kruissteken met een ander perle 5 garen met kleurverloop.

En dit was het eindresultaat.

Hier ben ik bezig met de Parisian stitch met 4 draden splijtgaren. Het was avond en toen kwam mijn loeplamp heel goed van pas.

Hier nog een close-up van deze steek. Hij was niet moeilijk, maar het was wel goed opletten.

Deze foto maakte ik vanmorgen. Ik heb al een begin gemaakt met het vakje aan de rechterkant.

De voorgaande blogpostjes over dit borduurwerk kun je hier lezen.

8 opmerkingen:

  1. Ik vind dit zò mooi! Echt heel ander borduurwerk dan wat je doorsnee tegen komt. Ik herinner me nog dat je jaren geleden heel veel deed met bijzondere borduursteken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi geworden knap hoor dat borduren !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och Annet wat is dit Fantastisch mooi, wat een bijzonder
    mooi borduurwerk is dit. Wat zal je dochter blij zijn
    als dit werk voltooid is. Erg fraai van kleur ook, je
    bent zo enorm creatief, geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn er toch een hoop mooie borduursteken en wat combineer je ze mooi in dit werk voor je dochter. Ik heb je Assisi draak ook even bewonderd; schitterend! Wat mooi zo gecombineerd met al die kraaltjes. Begrijp ik het goed dat die ook op dit borduurwerk komen?
    Je schrijft dat je dochter volgende maand de sleutel krijgt; dat wordt nog even heel hard doorwerken denk ik? Maar waarschijnlijk vindt ze het niet erg als je het werk ietsje later afkrijgt? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. It was many years since I last saw this beautiful embroidery. Good that you are completing this UFO now.
    What is lockstitch? A kind of Stem or Outline Stitch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Queenie. I used the wrong Dutch name for stem stitch, which I used. It's not easy to use the Dutch names, if you learned them with the English name!

      Verwijderen
  6. Heel erg mooi! En wat een kunstige borduursteken, ik wist helemaal niet dat er zoveel mogelijkheden waren.

    BeantwoordenVerwijderen