vrijdag 26 februari 2021

Crea 2021 – D vervolg

Vandaag laat ik weer wat ouder werk zien, te beginnen met mijn mini Dear Jane. Ik begon deze quilt in september 2003 en maakte hem af in december 2010.

Ik heb verschillende dekens gehaakt, maar deze is gebreid. Het was een knitalong van Wolhemel via Yahoo. Het zijn in totaal 40 blokken, maar niet allemaal van deze knitalong. Ik vond niet alle blokken mooi en heb daarom wat andere blokken toegevoegd. Deze deken is lekker groot, hij past op een eenpersoonsbed. Via deze link kun je al mijn blokken bekijken.

Een van de andere deelnemers van Crea 2021 liet vorige week gevouwen Doosjes zien. Dit herinnerde me aan de origami Doosjes, die ik in de loop der jaren heb gemaakt. Deze met Deksel heb ik gemaakt van dubbelzijdig origamipapier.

Natuurlijk kan mijn assisi Draak niet ontbreken vandaag! Dit borduurwerk is geïnspireerd door de Stitch Explorer challenge op Pintangle in 2009. Ik borduurde deze draak in 15 dagen met restjes borduurgaren! Later maakte ik er een cd-ornament van.

In 2018 wilde ik wat oefenen met handlettering. Ik oefende iedere letter van het alfabet op een pagina in een Moleskine pocket. De meeste inspiratie vond ik op Pinterest, ook deze D-tjes.

In 2019 deed ik mee aan een wekelijkse journaling challenge via Instagram, waarvan de eerste 26 weken ook de letters van het alfabet waren. Voor de vierde week koos ik Duiken, deze dame lag toen al een tijdje te wachten om gebruikt te worden.

Crea 2021 is een tweewekelijkse alfabet challenge, bedacht door Elizabeth en Marjan. In de oneven weken blog ik over iets nieuws en in de even weken laat ik ouder werk zien. De andere deelnemers aan deze challenge heb ik in deze lijst gezet.

9 opmerkingen:

  1. Tsjonge....wat ben jij een bezige bij op creatief gebied :-)
    Hoe groot is die mini dear jane, en alles met de hand?
    Gr. Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke D- creaties! Maar van de DJ krijg ik het altijd warm omdat ze bij mij ergens één kwart af in de kast ligt en daar al heel lang ligt...
    Gave collage, daar ben je echt een kei in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om al je werken te bekijken, die deken is
    echt een juweel geworden. De draak is ook heel speciaal.
    En wat leuk lijkt me dat om zo'n mini Dear Jane te maken,
    allemaal leuke projecten zijn het Annet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jíj bent wel een creatieveling!
    De quilt is schitterend en de gebreide deken is ook prachtig met al die verschillende blokken.
    Mooi al die verschillende D'tjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Quilt is beautiful. All the works are nice and creative.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je Dear Jane is mooi! Ik ben ooit begonnen aan het borduren van de Dear Jane en ik wilde de grote versie maken. Helaas dachten mijn duimen daar anders over: ik heb nu een soort mini Jane in de gang hangen.
    Leuk dat je ook andere creaties laat zien. Én je hebt nog een nieuwe gemaakt voor deze challenge; ik vind het weer een hele mooie collage!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een creatieve uitspattingen pracht deken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What a variety of skills you are good at! I am happy to see them all.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke D producten. Ik vind je gehaakte deken heel geslaagd. Wel een enorme klus 40! blokken.

    BeantwoordenVerwijderen