vrijdag 5 februari 2021

Crea 2021 – C

C is natuurlijk voor Collage. Ik had een tijdje geleden al een 2e accordion tag boekje gemaakt, daar kon ik nu mooi een serie van 12 collages voor maken. De zwarte tags zijn 7 x 14 cm, het boekje is iets groter.

De achtergrond komt uit een Franstalige pocket, die ik bij de kringloop kocht. Ik gebruikte de oude naaimachine van mijn moeder om de achtergrond op de tags vast te zetten.

Voor iedere tag maakte ik een label met mijn lettertang.

Iedere tag kreeg een postzegel met een hoofd erop en een bijpassend strookje papier.

Op de labels kwamen de voornamen van de personen.

Het strookje muziekpapier heb ik met zilverkleurige stempelinkt bewerkt om beter af te steken bij de achtergrond.

De postzegel rechts heeft een reis naar Kaapstad gemaakt, toen mijn dochter daar 5 maanden voor stage verbleef. Ik had haar gevraagd om de postzegel weer mee terug te nemen.

De dame op de postzegel rechts kende ik niet. Gelukkig stond de naam van de schilder vermeld: Edouard Manet. Na een snelle zoektocht kwam ik erachter dat ze Suzon heette en bardame was in de Folies-Bergère.

Natuurlijk moest er bij Van Gogh een reepje papier met zonnebloemen komen.

Alle tags zitten in dit boekje, dat ik maakte van oude tijdschriften en karton.

Als het boekje open is, blijft hij mooi staan.

Nog even een foto van de zijkant. Ik heb een filmpje van dit boekje op Instagram gezet.

Crea 2021 is een tweewekelijkse alfabet challenge, bedacht door Elizabeth en Marjan. In de oneven weken blog ik over iets nieuws en in de even weken laat ik ouder werk zien. De andere deelnemers aan deze challenge heb ik in deze lijst gezet.

16 opmerkingen:

  1. Wat mooi gemaakt, super :)
    Dat is een hele mooie C van collage
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een mooi boekje heb je gemaakt en die tags....super!!
    Zo creatief, chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gorgeous !... A fantastic work behind a ... "Collage"!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig, ik geniet van al die verschillende invalshoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend knap bedacht en heel mooi gemaakt! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je er weer veel werk van gemaakt Annet,
    het zijn allemaal juweeltjes geworden.
    En het totaal boekje voor de tags vind ik PRACHTIG!!!

    Met welke maat naald naai jij papier???

    Fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, dat weet ik eigenlijk niet. Ik gebruikte gewoon de naald, die er nog in zat. Volgens mij een standaardnaald, ik heb er niet zoveel verstand van.

      Verwijderen
  7. Geweldig! Ja, het is allemaal collage... en je bent zo goed in je thema gebleven, maar dat moet natuurlijk ook in zo'n boekje.
    Elke tag is een klein kunstwerkje; leuk hè om zo te zoeken naar papiertjes die combineren met de postzegel...
    Als ik kaarten maak, gebruik ik ook wel eens de naaimachine. Dat geeft een leuk effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterend geheel is het geworden.
    Het zijn stuk voor stuk pareltjes die in het boekje zitten.
    Wat een prachtig werkstuk.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige collage en met die oude postzegels erop daar wordt menig verzamelaar jaloers op :))))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gisteren kon ik je boekje en inhoud al even bewonderen op inter en nu heb ik een groter scherm om je blog lekker groot te kunnen bekijken. Fijn hoe je hebt uitgelegd hoe je de kaarten hebt opgebouwd. De franstalige pocket was een echte schat, wat een gelukje dat je dat tegenkwam. De postzegel van Het meisje met de Parel heeft een mooie herinnering waar je vast iedere keer aan terug denkt als je het boekje weer eens oppakt.
    Nu ik je boekje nog een keer extra bekijk, begint het erg te kriebelen....misschien dat ik me binnenkort toch maar eens aan een accordeonboekje moet wagen.😉

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt mooi geworden! Ik heb je filmpje al via Instagram bekeken.
    Ik heb jouw blognaam even opgezocht, ik had er totaal geen idee van dat dat een quilt-term is. Weer wat geleerd.
    Gr. Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tjonge, wel 12 collages in een ingenieus boekje/bewaarmapje! Mooi gedaan hoor. Voor mij: weer een paar nieuwe begrippen geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat een knap staaltje knutselen. Het duurde even voor ik door had wat een accordeon hiermee te maken had. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zie steeds vaker van die kunstige tags langs komen. Misschien ga ik daar ook wel eens iets mee doen, want ik vind het erg leuk. En je accordeon om ze te bewaren is gewoonweg prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen