vrijdag 28 juli 2023

ICAD 2023 week 8

Dit jaar doe ik voor de 8e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik probeer zoveel mogelijk de thema’s en de prompts te combineren als extra uitdaging. Ik deel mijn uitwerkingen dagelijks op Instagram en ik zal er hier wekelijks een blogje over schrijven. Deze week was het thema:

markers, pastels & wascokrijtjes.

Prompt dag 50: notitie voor mezelf

Prompt dag 51: topiary

Prompt dag 52: weathervane (windwijzer), dit was het eerste quiltblok dat ik maakte. Dus die tekende ik en plakte 2 restjes van de stof, die ik als border had gebruikt erbij.

Prompt dag 53: museum, hiervoor maakte ik een tag uit een video die ik een dag eerder zag. De video is van Treasure books en de tag begint na 11 minuten. Het kaartje is van museum De Locht, waar ik lang geleden ben geweest.


Prompt dag 54: yahtzee, hiervoor gebruikte ik een velletje uit ons Yahtzee-scoreblokje en een tekening op een oude boekpagina van dezelfde maat.

Deze sneed ik horizontaal en verticaal in strookjes en . . .

. . . vlocht ze in elkaar. De rand zette ik vast met nietjes.

Prompt dag 55: citroen of limoen, tsja dat wordt dan een hele bekende quote. Het patroon van de citroen vond ik op Pinterest.

Prompt dag 56: winter, nu kon ik eindelijk dit hoofd met de lekkere warme muts gebruiken. Voor de trui gebruikte ik een restje van dit wasco rubbing experiment.

Alle info, thema’s en prompts van ICAD kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

4 opmerkingen:

  1. Super bijdragen heb je weer geleverd, erg leuk om steeds
    te bekijken Annet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I am always impressed by your solutions. This time you have added memories, too, of your first quilt block and a ticket to a museum you visited 'a long time ago'.
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, die stroken door elkaar geweven! En de citroen vind ik ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen