zaterdag 8 juli 2023

ICAD 2023 week 5

Dit jaar doe ik voor de 8e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik probeer zoveel mogelijk de thema’s en de prompts te combineren als extra uitdaging. Ik deel mijn uitwerkingen dagelijks op Instagram en ik zal er hier wekelijks een blogje over schrijven.

Deze week was het thema: landkaarten, landschappen, geografie, cartografie, diagrammen en mind maps.

Prompt dag 29: evergreen

Prompt dag 30: speeltuin. Ik heb een stukje van een stadskaart gebruikt waar de locatie van de speeltuin uit mijn jeugd op staat.

Prompt dag 31: houtskool, deze prompt heb ik niet gebruikt.

Prompt dag 32: cottage

Prompt dag 33: perspectief

Prompt dag 34: zomer, het patroon van het zonnetje vond ik op Pinterest. Het landkaartje met de gemiddelde temperaturen in juli komt uit een oude Bosatlas.

Prompt dag 35: astronomie, het patroon van de ster komt uit het boekje Wenskaarten feestelijk geborduurd van Ans Sileon.

Alle info, thema’s en prompts van ICAD kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

3 opmerkingen:

  1. O, wat leuk weer... En nu heb ik mezelf de 'opdracht' gegeven om elke week de allerleukste uit te kiezen, maar wat is dat toch moeilijk... Wikken, wegen... cottage en auto collage denk ik...
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig en weer een geweldige afwisseling :-)
    Ik ga voor de kaart met het geborduurde zonnetje. En de ster vind ik ook magisch mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit weekoverzicht ziet er weer mooi uit. Knap hoor!
    Best lastig om steeds weer iets te verzinnen.

    BeantwoordenVerwijderen