vrijdag 21 juli 2023

ICAD 2023 week 7

Dit jaar doe ik voor de 8e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik probeer zoveel mogelijk de thema’s en de prompts te combineren als extra uitdaging. Ik deel mijn uitwerkingen dagelijks op Instagram en ik zal er hier wekelijks een blogje over schrijven. Deze week was het thema:

natuurlijke elementen, roest, kleurstof, vezels, draad en borduren.

Prompt dag 43: patina, ik gebruikte een restje van de stof van dit borduurwerk.

Prompt dag 44: wabi-sabi (de schoonheid van imperfectie), dit borduurwerk is geinspireerd door de kaft van mijn altered boek Rooie.

Prompt dag 45: herhaling, hiervoor heb ik het idee van mijn kaartje van dag 44 uit 2018 herhaald.

Hier zie je ze naast elkaar.

Prompt dag 46: millefleur, ik borduurde 3 tulpjes op een stukje behang, het patroontje vond ik op de laatste pagina van mijn Randje-per-week-boekje in wording.

Prompt dag 47: vermiljoen

Prompt dag 48: regendruppels, hiervoor combineerde ik 2 patroontje uit het boekje Doodle stitching the motif collection van Aimee Ray. Ik had zelfs washi-tape met regendruppels, die paste er mooi bij.

Prompt dag 49: focus

Alle info, thema’s en prompts van ICAD kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

4 opmerkingen:

  1. Daar zijn je kaartjes weer! Nog even volhouden en dan heb je deze challenge ook weer gehaald...Millefleur wint deze week bij mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You put a lot of thought into your cards.
    Apart from the embroidery on the cards, you show your beautifully embroidered pincushion and scissors case.
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk en een mooi thema voor jou dat borduren er bij zat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn weer leuke kaarten geworden!
    Die geborduurde tulpenkaart is mijn favoriet.😀

    BeantwoordenVerwijderen