vrijdag 3 september 2021

Crea 2021 – R

R is voor roos. Ik borduurde 3 rozen op een kaart voor mijn tante, die zondag jarig is. Het patroon komt uit dit boekje.


Eerst nam ik het patroon met een fineliner over op een restje patroonpapier.

Daarna kon ik het patroon met behulp van een pergamano pen en een prikvilt prikken op de kaart. Ik gebruik korte spelden om het patroon op z’n plaats te houden.

De spelden laat ik tot het laatst zitten. Dan kan ik het geheel tegen het licht houden om te zien of ik geen puntjes gemist heb bij het doorprikken.

Dit is het complete patroon op de kaart.

Ik koos Madeira rayon garen in oudroze en groen.

Hier ben ik al een eindje op weg. Ik wisselde de kleuren af, omdat het bij de rozen nogal opletten was. De blaadjes waren een makkelijke afwisseling.

Het begin en eind van elke draad zet ik op de achterkant vast met plakband. Ik koos een bijpassend papiertje om dit mooi af te werken.

De voorkant kreeg ook een strookje van dit papier en een felicitatie sticker.

Crea 2021 is een tweewekelijkse alfabet challenge, bedacht door Elizabeth en Marjan. In de oneven weken blog ik over iets nieuws en in de even weken laat ik ouder werk zien. De andere deelnemers aan deze challenge heb ik in deze lijst gezet.

Omdat ik computerproblemen had, heb ik de afgelopen week pas over de P (klik) en de Q (klik) geschreven. 

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaart! Wel een klus: eerst al die gaatjes prikken! Maar 't effect is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk en en heel secuur werkje mooi eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuke kaart voor je tante, zal ze wel blij mee zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja! Op deze manier heb ik vroeger heel wat kaarten geborduurd. Leuk om het bij jou weer terug te mogen zien. Je tante is vast heel blij met deze kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief om voor een tante zo'n mooie kaart te
    borduren met rozen, ongetwijfeld is je tante
    dat heel erg blij mee. Best nog wel bewerkelijk
    dit hele proces. En weer een patroontje uit dat
    leuke boekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kaart, zo mooi geborduurd, daar ben je nog wel even mee bezig geweest. De kaart zal wel een extra mooi plekje krijgen.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig deze zelf geborduurde kaart.
    Tante zal er zeker blij mee zijn! 👍😀

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Had ik toch je blogpost helemaal gemist...! Komt vast door mijn vakantie.
    Ja, leuk om zo een roos te borduren. Die techniek ken ik ook nog wel. Alleen het prikken geeft al een leuk effect!

    BeantwoordenVerwijderen