zondag 29 augustus 2021

Crea 2021 – P

De laatste weken kon ik geen blogjes schrijven, mijn laptop had kuren. Nu heb ik een nieuwe en kan ik eindelijk laten zien wat ik gemaakt heb. Ik heb gelukkig wel op mijn tablet kunnen lezen wat iedereen gedaan heeft, maar reageren ging dus helaas niet.

P is voor panbeschermer. Ik had van die gekochte dingen, maar die bevielen helemaal niet. Toevallig kwam ik een patroontje tegen van een gebreid rondje, dat leek me wel leuk om uit te proberen. Ik had nog anderhalf bolletje katoenen verloopgaren en dat was gelukkig net genoeg. Hier en daar heb ik het patroon een beetje aangepast. Ik heb 40 steken opgezet om mijn rondje passend te maken en ik maakte slechts 6 delen in plaats van 7. Ook gebruikte ik een tijdelijke gehaakte opzet, zodat ik het begin en eind makkelijk samen kon breien. Hier was ik al aardig gevorderd.


Het patroon werkt met verkorte naalden zonder omslag en dat zag er leuk uit, maar gaf toch wel grote gaten.

Ik haakte de lussen van buiten naar binnen aan elkaar.

Daarna haalde ik de einddraad door alle lussen en sloot het midden.

Maar ik vond dit nog niet echt rond.

Gelukkig had ik nog wat garen over, precies genoeg voor een toer vasten en een toer halve vasten.

Mijn koekenpannen zijn weer goed beschermd!

Crea 2021 is een tweewekelijkse alfabet challenge, bedacht door Elizabeth en Marjan. In de oneven weken blog ik over iets nieuws en in de even weken laat ik ouder werk zien. De andere deelnemers aan deze challenge heb ik in deze lijst gezet.

7 opmerkingen:

  1. Fijn dat je een nieuwe laptop hebt! Eerlijk gezegd wist ik niet wat een panbeschermer was, hoewel we er tussen de koekenpannen inderdaad ook eentje hebben. Het is een gekochte of eigenlijk kregen we de panbeschermer gratis bij de koekenpan, maar deze bevalt goed. Alleen is die van jou natuurlijk veel mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb van die bolletjes in mijn voorraad, waarvan ik niet goed weet wat ermee te maken. Voornamelijk restjes, die niet goed combineren bij andere bolletjes in mijn voorraad. Ik gebruik nu van die gekochte panbeschermers, maar die raken een beetje op. Ik ga je idee bewaren, kan ik mooi die restjes voor gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt prachtig! Mooi kleureffect. En fijn dat je weer kunt bloggen en reageren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je een nieuwe laptop hebt want er is niets erger
    dan een laptop met kuren, een en al ergernis.
    Wat een juweel van een pannenbeschermer heb je gemaakt
    Annet, prachtige kleuren en mooi patroon ook, het lijken
    wel de wieken van een molen. Je hebt het met de rand rondom
    mooi in model gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That is a great idea to protect the pans and to use up leftover yarn. Beautiful result!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lekker kleurtje ,ze zijn mooi en goed in gebruik

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een nieuwe laptop kan soms even wennen zijn, maar het is wel fijn dat je nu weer zonder problemen aan de slag kunt!
    Wat een leuke pannenbeschermer. De gehaakte randjes doen het heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen