zaterdag 3 oktober 2020

Crea 5220

The prompt for week 40 of Crea 5220 is face. I embroidered one of the faces I drew in my Moleskine.

De Crea5220 prompt van deze week was gezicht, een heel geldig excuus om toch weer een gezicht te borduren na het gezicht van week 35. Ik koos een gezicht dat ik eerder maakte in mijn Moleskine en tekende dat over op overtrekpapier, zodat ik het met verdwijnstift op de stof kon tekenen met behulp van een lichtbak. Mijn verdwijnstift verwijder je naderhand met koud water.

Daarna kleurde ik het gezicht met kleurpotloden.

Toen het borduurgaren zoeken, het werden 5 kleuren splijtgaren en een special broder.
Het eerste begin, het gezicht is klaar en het 2e oog is halverwege. Ik gebruikte steelsteek voor het gezicht en stiksteek voor de ogen.
Ik wilde ook een leuke achtergrond borduren. Ik gebruikte een deel van een stencil dat ik jaren geleden bij Action gekocht heb.
Toen het borduurwerk klaar was moest de verdwijnstift er nog uit. Gelukkig ging dat goed met het kleurpotlood, ik had dat nog niet uitgeprobeerd. Daarna heb ik het borduurwerk meteen nat opgespannen, zodat alle kreukels eruit gingen zonder te strijken. Dan blijft het borduurwerk mooier.
En dan is dit het eindresultaat.
Na even zoeken op mijn blog zag ik dat ik de originele tekening nooit gepost heb, dus hier nog even een foto van het origineel en de geborduurde versie. Ik heb expres niet meer naar het origineel gekeken na het overtekenen, ik wilde geen duplicaat maken.

Het ziet er dus naar uit dat ik met dit gezicht en de vorige toch een nieuw project ben begonnen!

6 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk en mooi gemaakt!
    Ja, soms blijkt een uitwerking van een bepaald onderwerp later ook heel goed te passen bij een ander thema. Dat herken ik wel 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een originele manier om de opdracht vann deze week te verwerken! Het gezicht zelf vind ik al mooi, maar de borduursteken geven het mooie extra accenten. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het weer leuk! Jij bent zo creatief... Ik zou er niet opkomen om een gezicht te borduren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt heel erg mooi geworden Annet, erg
    fraai ook de achtergrond die je erbij geborduurd hebt.
    Mooi om de ze wee zo samen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is wel een heel mooie manier hoe jij met het woord van deze week om bent gegaan. Prachtig om ze zo naast elkaar te zien ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat origineel en leuk om een gezicht te borduren!
    Allebei de gezichten zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen