vrijdag 9 oktober 2020

Crea 5220

The prompt for week 41 of Crea 5220 is book title. I choose the book Jennie by Paul Callico and crocheted a cat. I used this pattern.

De Crea5220 prompt van deze week was boektitel. Ik koos het boek Jennie van Paul Gallico. Het gaat over een jongetje dat in een kat veranderd. Jenny, een cyperse kat, leert hem dan hoe hij zich als een kat moet gedragen. Een heel leuk en herkenbaar boek voor kattenliefhebbers! Dus haakte ik een kat met hulp van dit patroon.

De kattenpaal van Luna, onze bijna 18-jarige lapjeskat, gebruikte ik voor een fotoshoot.

Maar Luna wilde natuurlijk ook zelf even kennismaken met de nieuwe kat in huis!

Hij werd aan alle kanten besnuffeld.
Wat er daarna gebeurde kon ik toevallig filmen. Ik heb de video hier (klik) op Instagram geplaatst.

7 opmerkingen:

  1. Ach, het kleine katje is zó goed gelukt dat ze geadopteerd is door Luna, wat een lief filmpje!
    Leuk trouwens dat je een katje hebt gehaakt bij het boek👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk, dat gehaakte katje! En jullie echte kat is ook een schat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je smelt daar toch van... En Luna is al 18 jaar! Wat een prachtige lapjespoes, ik ben daar dol op!
    En dat boek zou ik ook wel eens willen lezen..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie en lieve uitwerking van dit thema Annet,
    en dat filmpje, zo leuk om te zien, prachtige is Luna,
    en helemaal verliefd op het gehaakte poesje, leuk leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaah, wat lief. Ik heb precies zo'n zelfde poes gehad, Kattekwaad. Maar dat riep niet lekker, dus noemden we hem gewoon Poes. Luna en de kleine poes snoepen alle aandacht af van het boek. Jenny ken ik niet. Lijkt me een leuk boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It must have been confusing for your kitty to find the crocheted cat. I hope they become best friends - they are both charming.
    I guess Jennie is a story about a cat?...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. They became friends very quick. And yes, Jennie is a story about cats. I write these Crea 5220 posts in Dutch, because it's a Dutch challenge. But I added a Google translate box in the upper left corner of my blog for my English readers.

      Verwijderen