vrijdag 16 december 2022

Stitch the season 2022 (5)

Ook dit jaar heb ik weer een kerst uitdaging gevonden. Via Instagram vond ik Daniela Mellen, die de slow-stitch uitdaging begin november aankondigde via deze video. Ik heb wat kerstlapjes bij elkaar gezocht en een leuke achtergrond voor het harmonicaboek en toen kon ik beginnen. Dit boek wordt gemaakt aan de hand van prompts en de zesde was kerstfiguur. Ik wilde een gingerbread mannetje maken en koos weer voor applicatie. Hierbij gebruik ik freezer paper waar ik de naadtoeslag omheen rijg.

Na het appliqueren verwijderde ik de rijgdraad en het freezer paper. De handen en voeten kregen een randje steelsteken.

En dan is dit het eindresultaat.

De andere pagina is nog leeg, maar ik weet al wat ik daar ga maken.

De prompts voor deze uitdaging kwamen om de dag, zodat je in je eigen tempo kunt werken.   Alle prompts en de afwerking van het boek zijn al gepost. Je kunt ze in deze lijst vinden onder de video’s van vorig jaar.

5 opmerkingen:

  1. Een zeer geslaagd Gingerbread mannetje Annet, en aan
    de maat van je naald te zien zijn het ook allemaal kleine
    werkstukjes, heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great Gingerbread man! It was good to see how you made your man, I’ll have to remember that ….. very useful! Thank you, and for the links.
    Thank you for your comment on my blog. I was adding more stitches to that pouch only tonight. 😁
    Best wishes for Christmas,
    Hugs,
    Barbara xx (The Flashing Scissors)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is echt grappig, die oogjes stralen gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen