vrijdag 2 april 2021

Crea 2021 – G

G is voor Gezicht. Ik heb al veel gezichtjes Getekend met fineliners, stiften en kleurpotlood, maar nu wilde ik het anders aanpakken. Ik begon met 4 bladzijdes uit verschillende oude boeken van de kringloop in het Engels, Frans, Duits en Nederlands en een pot Gel medium.

Ik scheurde de bladzijdes in stukken en plakte ze met de Gel medium in mijn altered book.

Na het drogen kwam er een dunne laag Gesso overheen, het laatste restje uit deze Grote pot.

Met een dikke marker tekende ik een Gezicht.

Daarna zocht ik de kleuren acrylverf uit, die ik wilde gaan gebruiken. Er moest natuurlijk Geel en Groen bij.

Ik bracht de acrylverf zo dun mogelijk aan, zodat je de tekst er nog een beetje doorheen zag.


Na het drogen tekende ik de lijnen opnieuw met dezelfde dikke marker. Als laatste kwam er nog een randje washi tape omheen.

Crea 2021 is een tweewekelijkse alfabet challenge, bedacht door Elizabeth en Marjan. In de oneven weken blog ik over iets nieuws en in de even weken laat ik ouder werk zien. De andere deelnemers aan deze challenge heb ik in deze lijst gezet.

15 opmerkingen:

  1. Gezicht..., goed gevonden:) Je had haar ook nog gifgroene ogen kunnen geven, hahaha...
    Leuk dat je ook een doosje gouache hebt liggen; moet je zèker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat werkproces van joyw Gezicht. Grappig dat je bladzijden in verschillende talen gebruikt hebt, en dat dat er nog een beetje doorheen schijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha gezicht mooi gevonden leuk die verschillende talen op een bladzijde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een erg leuke manier van werken, ga ik onthouden !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een ondergrond met tekst doet het altijd goed! Je gezicht is mooi door de combinatie van de kleuren en de eenvoudige lijnen.
    Begrijp ik goed dat groen en geel je lievelingskleuren zijn? Misschien heb je dat al eens geschreven, maar dan is me dat ontgaan..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk heb ik niet echt een lievelingskleur. Ik wilde zoveel mogelijk woorden met een G gebruiken, dus het werd groen en geel. Helaas dacht ik pas aan mijn gouache toen ik het blogje van Elizabeth las!

      Verwijderen
  6. Mooie uitgewerkt zo, al die verschillende bladzijdes en daarop het gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie uitwerking weer, dat hippe truitje vind ik leuk
    gevonden. ook de achtergrond met testen doen het altijd goed.
    Op de laatste foto zie ik het niet helemaal maar in het echt
    waarschijnlijk wel. Echt een Annet meisje ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar zou ik nu nooit op gekomen zijn :) Heel leuk geworden, dat vind ik nu zo leuk van deze Crea2021 zoveel mensen, zoveel verschillende uitwerkingen, fijne paasdagen, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezicht,groen, geel. Helemaal in to the G. Enne.. wat is een altered book?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een altered book is een boek dat niet meer gelezen wordt en als journal gebruikt wordt. Ik haal dan altijd iets meer als de helft van de bladzijdes eruit, zodat ik er collages in kan maken zonder dat het boek niet meer dicht kan.

      Verwijderen
  10. Gezicht, dat is een goeie! Leuk om te zien hoe je het opbouwt.

    BeantwoordenVerwijderen