vrijdag 9 april 2021

Crea 2021 – G vervolg

Deze week laat ik weer wat ouder werk zien. Maar ik begin natuurlijk met Garen. Het resultaat van dit Garen kun je hier zien. En nee, het is Geen brei- of haakwerk!

Deze Gaspeldoorn borduurde ik in kruissteek. Ik deed er bijna 30 jaar over!

Ook deze Gieter borduurde ik in kruissteek. Ik maakte er een verjaardagskaart van.

Deze Girafjes zijn een samenwerking van mijn dochter en mij. De giraf rechts is door haar gehaakt. Ik ben supertrots dat het haar Gelukt is, want ze is linkshandig en wilde toch van mij rechtshandig leren haken. Het patroon van Gigi Giraf vond ik op Ravelry.

Mijn eerste idee voor de G was Guimpehaakwerk, maar net als frivolité was dat al een tijd geleden dat ik daar iets mee Gedaan had. Dus laat ik nu wat van mijn experimenten zien. Deze sjaal was mijn eerste project. Ik schreef er hier over.

Daarna ging ik experimenteren met smaller Guimpehaakwerk. Ik maakte lange strips, zoals ik hier liet zien. Daarna haakte ik langs de randen zodat er een soort zigzag ontstond. Gelukkig heb ik aantekeningen gemaakt, zodat ik het nog eens kan reproduceren.

Na de zigzag ging ik verder experimenteren met Guimpehaakwerk. Weer een lange smalle strip, maar deze keer maakte ik er spiraal van.

Crea 2021 is een tweewekelijkse alfabet challenge, bedacht door Elizabeth en Marjan. In de oneven weken blog ik over iets nieuws en in de even weken laat ik ouder werk zien. De andere deelnemers aan deze challenge heb ik in deze lijst gezet.

10 opmerkingen:

  1. Een borduurwerk waar je dertig jaar over gedaan hebt, wow, dat is pas echt volhouden!
    Leuk en gezellig dat je samen met je dochter giraffen hebt gehaakt.
    Het guimpewerk zag ik vorige week voor het eerst bij Sandra (Blauw Ruitje). Wat leuk om het bij jou ook te mogen bewonderen.
    Je hebt al heel veel verschillende technieken in de vingers; fijn hé om hobby's te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Girafjes wat zijn ze leuk maar de spiraal van het gympe werk echt prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It's so nice to see old work.
    I am always amazed at your various skills and the variety of things you have created. I could sit and drool over your work for hours!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Gaspeldoorn is prachtig! Leuke Girafjes en het Gympe haken is echt mooi, vooral de spiraal, het lijkt wel een slakkenhuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gorse cross stitch is soo beautiful. All your creations are lovely. Guimpe crochet is new to me.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, ik vind het toch top dat je borduurwerk een keer is afgekomen..
    Mooi gympe haakwerk, het lijkt wel kant!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg leuk allemaal, en top dat je dat borduurwerk af hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij laat wel even zien wat je allemaal met GAREN kunt doen, mooi hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig je guimpe haakwerk, en vooral dat zigzag effect,
    lijkt inderdaad precies op fijn kantwerk. Wat een
    doorzettingsvermogen zeg om dat borduurwerk na al die jaren
    toch een keertje te voltooien., en het is PRACHTIG geworden.
    Mooie uitwerkingen allemaal.....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt weer mooie uitvoeringen met garen gemaakt. Dat guimpehaken heb ik nog nooit gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen