vrijdag 29 januari 2021

Crea 2021 – B vervolg

Vandaag laat ik weer wat ouder werk zien, deze keer voor de B van Borduren. En dan begin ik natuurlijk met Borduurgaren. Deze draadjes kocht ik jaren geleden op koninginnedag.


Dit is een Bij in platsteek en stiksteek waarvan ik een knoop heb gemaakt. Hij ligt nog steeds te wachten om gebruikt te worden.

En dit is een Biscornu, deze was een cadeautje voor een quiltvriendin.

Deze Boekenlegger borduurde ik in stiksteek voor een swap.

De Boerenhemdensteek, deze gebruikte ik voor een hexagon speldenkussen.

Deze Boom maakte ik voor de kaft van een fabric book. De stam is van stof, de Bladeren zijn geborduurd in een losse kettingsteek met perle verloopgaren.

Als laatste wil ik mijn Borduurtas laten zien. Ik maakte deze tijdens de handwerkles op school toen ik een jaar of 8 was. Deze tas werd op school gebruikt om de werkjes in te bewaren waar je mee bezig was. Het Borduurtje op de klep moesten we zelf ontwerpen, de Boom is nogal klein uitgevallen!

Dit is de achterkant van de Borduurtas. Hier moest je wat steken oefenen.

En een close-up van de steken.

Crea 2021 is een tweewekelijkse alfabet challenge, bedacht door Elizabeth en Marjan. In de oneven weken blog ik over iets nieuws en in de even weken laat ik ouder werk zien. De andere deelnemers aan deze challenge heb ik in deze lijst gezet.

8 opmerkingen:

  1. Oh wat schattig die borduurtas van vroeger! Met zulke randjes heb ik ook borduren geleerd, maar dan op een lapje. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, op de vrijmarkt kun je soms je slag slaan met dit soort dingen. Of in de kringloopwinkel... Heerlijk al die kleurtjes!
    Je laat mooie werkjes zien. De boom vind ik prachtig...
    En zo'n soort handwerktasje heb ik ook nog gemaakt. In geel en oranje geloof ik. Ik hoop dat ik het nog eens tegenkom....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie werkjes laat je hier zien, de Biscornu zo mooi
    vind ik het model, ook je boom super mooi.
    Mooi dat je zoveel borduurgaren tegen kwam en vast
    voor een habbekrats. Je borduurtas uit je jeugd, wat
    lief vind ik dat, om te koesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. A heap of thread bobbins can be art, too!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie borduurwerkjes ze zijn stuk voor stuk prachtig!
    Heel erg leuk is je borduurtas uit je jeugd en ook nog eens erg mooi, zo netjes en precies heb je dat gedaan, want je was nog erg jong, knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die borduurtas is geweldig! Wat fijn dat je die nog hebt.
    De andere borduurwerken zijn mooi, leuk zoals je verschillende steken gebruikt voor verschillende patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn er veel verschillende Borduursteken!
    Ik volg je blog sinds kort en zie dat ik nog veel kan leren/ ideeën op doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk, ik heb ook zo’n borduurtas. Gemaakt op de lagere school in de beginjaren ‘60. En ik maakte ook ooit een biscornu. Leuk om te doen. Ik vind jouw B’s goed gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen