vrijdag 22 januari 2021

Crea 2021 - B

Voor de B wilde ik eerst iets met Breien doen, maar toen dacht ik ineens aan het Boek Uitgelezen. Dit boek lag al wat langer in de kast te wachten om gebruikt te worden. Dus nu was het tijd om te beginnen met Boekselen.

Het boek wat ik hiervoor gebruik komt uit de Boekenkast van mijn ouders. Natuurlijk heb ik het eerst gelezen. Ik gebruik eerst alle rechterbladzijdes voor de opdrachten in het boek. Later komen er vast nog eigen variaties bij.

Ik ben gewoon op de eerste pagina met tekst begonnen, dat werkt voor mij het beste. Dit was de eerste opdracht uit het boek. Ik gebruikte mijn stiften. De uitgespaarde woorden vormen de zin Frans was ondanks zijn parmantigheid toegelaten.

Voor de 2e opdracht gebruikte ik eerst alleen mijn fineliners. Ik was niet helemaal tevreden en maakte de pagina een dag later af door de lege lijnen in te kleuren met oranje en paarse stift.

De derde opdracht maakte ik met de stiften van Ikea.

Gelukkig heb ik telkens een stuk plastic onder de pagina gelegd tegen het doordrukken. Dat was deze keer maar goed ook, de achterkant is aardig doorgedrukt.

Crea 2021 is een tweewekelijkse alfabet challenge, bedacht door Elizabeth en Marjan. In de oneven weken blog ik over iets nieuws en in de even weken laat ik ouder werk zien. De andere deelnemers aan deze challenge heb ik in deze lijst gezet.

12 opmerkingen:

  1. Wat creatief, ik had er nog nooit van gehoord, weer iets geleerd. Super slim van je om er iets onder te leggen. Boekselen een mooi scrabble woord. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, Loes Vork heeft het boekselen uitgevonden! Je bent er leuk mee bezig geweest en het is heerlijk om te doen hè...
    Jammer van het doordrukken; de andere kant gaat misschien wel beplakt worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik had vroeger al een waarschuwing in m'n Poesiealbum staan, dat men geen viltstiften mocht gebruiken ;-)
    Heel erg leuk trouwens, je creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat leuk om te doen, Boekselen ik had er nog nooit van gehoord.
    Uitgelezen ga ik noteren, dankjewel voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Boekselen dat is een nieuw begrip voor mij, maar wat mooi gedaan! Zo heb je van zo'n oud boek nog eens veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke uitwerkingen heb je er van gemaakt,
    de mogelijkheden zijn eigenlijk onuitputtelijk.

    Fijn weekend Annet,
    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a great idea. I love your colourful pages.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Boekselen is ook nieuw voor mij, maar het ziet er leuk uit hoe je het gedaan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt me heerlijk ontspannend om te boekselen. Ik zou er zelf wel wat moeite mee hebben om dit in een bestaand boek te doen, want dan kan het niet meer gelezen worden. Het voordeel van een bestaand boek is dat het al gebonden is. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. boekselen nooit van gehoord. Ik vind het direct al een leuk woord en het lijkt me ook leuk om te doen. Echt zo'n op vakantie werkje.

    BeantwoordenVerwijderen