vrijdag 13 oktober 2023

RvdM: bloemkool met cashewnotensaus

Iedere tweede vrijdag van de maand is het voorlopig Recept van de Maand, een idee van Elizabeth. Je kunt er alles over lezen in haar blogbericht, onderaan staan daar linken naar de deelnemers. Vandaag heb ik een lekker simpel recept met bloemkool. Dit heb je nodig voor 2 personen:

1 kleine bloemkool

100 gram zilvervliesrijst

100 ongezouten cashewnoten

¾ theelepel korianderpoeder

mespuntje zout


Verdeel de bloemkool in roosjes en was deze. Kook de rijst en de bloemkool en zorg dat ze tegelijk klaar zijn. Doe ondertussen de cashewnoten met het korianderpoeder en het zout in een mengbeker. Giet de bloemkool af, maar bewaar het kookvocht. Voeg zoveel van het kookvocht toe aan de cashewnoten dat ze net onder staan. Pureer dan de cashewnoten met een staafmixer. Voeg eventueel nog extra kookvocht toe, tot de saus de gewenste dikte heeft.

Eet smakelijk!

15 opmerkingen:

  1. Dat vind ik nog eens een verrassende combinatie! Ik ben zelf niet zo'n bloemkoolfan, maar op deze manier gaat dat misschien wel veranderen. Dankjewel voor dit recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me een lekkere combinatie, al zou ik wel iets van kleur toevoegen. Het kan natuurlijk ook een gekleurd bijgerechtje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een combinatie die ik niet zelf zou bedenken, maar dat is juist leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bloemkool is niet zo mijn groente, al vind ik het in een curry wel lekker, maar jouw recept lijkt me ook heel lekker. Ik ga het zeker eens proberen. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bloemkool eten we meestal met een kerriesausje of roomsausje, dit lijkt me een lekkere variant. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aparte combinatie, ja je probeert af en toe eens wat anders en dat pakt dan verrassend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bijzonder sausje. Ik houd van bloemkool en cashewnoten, dus een perfect gerecht. Ik ga het proberen. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk eens een totaal ander recept, bloemkool is heerlijk en ook
    op cashewnoten ben ik gek dus dit moet mij heerlijk smaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me een heerlijke combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met deze combinatie van gezonde ingrediënten kan ik me voorstellen wanneer je geen vlees eet er toch een verantwoorde en lekkere maaltijd op tafel staat.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bijzondere combinatie weer! Ik houd toevallig erg van cashewnoten.

    BeantwoordenVerwijderen