dinsdag 5 september 2023

Poppendag

Laatst had ik weer een haakboek meegenomen uit de bibliotheek: Het Scheepjes haakboek vrouw. Er stond een leuk vest in, dat ik misschien ga maken. Toen ik het patroon thuis wat beter bekeek, zag ik dat het eigenlijk geen kant een klare beschrijving was maar een soort recept hoe het vest gemaakt werd. Ik wist niet zeker of ik het helemaal begreep, dus besloot ik een kleinere versie te maken voor mijn tekenpop.

Die was daar natuurlijk heel blij mee. Het eerste deel is goed gelukt. De boord van de voorpanden heb ik wat aangepast om een mooiere halslijn te krijgen. Ik heb trouwens alleen vasten gebruikt in plaats van de patroonsteek.

Nu alleen de mouwen nog.

5 opmerkingen:

  1. The curly hair is really great. As for the waistcoat, variegated yarn makes anything look interesting. Where are the trousers?
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tekenpop boft maar; ik zie haar nog nèt niet stralen:)
    Slim van je om eerst even een mini versie te maken.
    Ga je het nu nog voor jezelf haken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk die trotse pop toch eens, het vestje past ook prachtig
    bij de kleur van het pruikje. Ben benieuwd hoe het vest voor
    jezelf er uit gaat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee om eerst een mini versie te maken, maar ik ben benieuwd of je het nu ook echt voor jezelf gaat maken. Groet, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch idee om zo kleding voor poppen te maken! Die hebben juist vaak aparte maten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen