vrijdag 15 september 2023

Bliss mandala

In juni was er een CAL bij KimHaakt, je kunt er hier alles over lezen in het Nederlands of hier in het Engels. Het patroon kwam in 3 delen, met telkens een week ertussen. Het eerste deel was snel klaar.

Een week later was ook mijn tweede deel klaar.

Het derde en laatste deel duurde iets langer.

Ik had een ring nodig van 35 cm en was eerst van plan om de mandala in te haken. Dat idee heb ik maar gauw losgelaten, niet zo best voor mijn handen!

Het duurde een tijd voordat ik bedacht om een extra dichte rand om mijn mandala te haken met extra meerderingen, zodat de rand om de ring zou passen. Ik maakte 4 extra toeren.

Nu kon ik hem met naald en draad om de ring vastzetten.

En dan is dit het resultaat.

Hij hangt nu mooi in het raam bij de trap, deze foto maakte ik ’s avonds.

’s Morgens hangt hij in het zonnetje.

6 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi, die wil ik ook nog eens maken. Ook een mooi plekje waar hij goed tot zijn recht komt. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh maar dit is prachtig geworden Annet, het hangt ook
    heel mooi voor het raam. Zowel 's avonds heel sfeervol
    en overdag ook heel mooi met de reflectie op de muur.
    Ook heel mooi gemaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie mandala, dat heb je ook mooi in de ring vastgemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't Is net zo'n kleedje van vroeger, maar dan in een ring. Ja, dat is lastig als je met vasten om de ring wil gaan haken. Je hebt het heel handig opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen