zaterdag 26 augustus 2023

Sokken in de herhaling

Januari vorig jaar maakte ik eindelijk deze sokken af. Ik heb ze helaas maar een paar keer gedragen, want de boord was eigenlijk te strak afgekant om ze aan en uit te trekken. Maar vorige maand liet Akkelien het begin zien van haar romantische zomersokjes met een leuk boordje. Dat vond ik leuk en wilde ik gebruiken om de boord van mijn sokken te veranderen. Maar Akkelien heeft haar sokken van boord naar teen gebreid en ik van teen naar boord. De oplossing was een haaknaald. Ik heb 5 toeren voorzichtig uitgehaald. De boord was gebreid met naald 2,5 en nu gebruikte ik een haaknaald 2. In iedere steek maakte ik een halve vaste en tussen de steken haakte ik 3 lossen. Dit geeft een leuk randje.

Ik heb ze ondertussen alweer gedragen en ze zitten nu veel beter.

Dank je wel voor de inspiratie Akkelien!

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk, Annet! Toevallig heb ik net voor mezelf voor 't eerst sokken vanaf de teen gebreid. En dan moet je inderdaad een rekbare manier van afkanten gebruiken. Ik had ook al bedacht dat je an niet zo'n picotrandje kon breien. Maar haken, dat is eigenlijk een heel goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a great solution!
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je ze zo toch nog dragen zult!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is goed gelukt Annet, de moeite waard om ze weer
    aangenaam te dragen. Als zo'n boord te strak zit is dat
    heel onplezierig. En je weet het meteen voor de
    eventuele volgend keer.

    BeantwoordenVerwijderen