vrijdag 23 juni 2023

ICAD 2023 week 3

Dit jaar doe ik voor de 8e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik probeer zoveel mogelijk de thema’s en de prompts te combineren als extra uitdaging. Ik deel mijn uitwerkingen dagelijks op Instagram en ik zal er hier wekelijks een blogje over schrijven. Deze week was het thema: 

typografie, gevonden tekst, songteksten, poëzie en lijstjes.

Prompt dag 15: aangespoeld glas (sea glass), deze heb ik niet gebruikt. Ik maakte een gevonden tekst en vroeg mijn tekenpop om daarmee op de foto te gaan. Hij wilde nu niet meer blootshoofds op de foto, dus vouwde ik een hoedje van papier.

Prompt dag 16: alfabet

Prompt dag 17: zonnebloem. Ik had het zakje van de zonnebloemen, die ik gezaaid had nog liggen en maakte daar een one-staple-collage mee.

Prompt dag 18: xylofoon

Prompt dag 19: violet

Prompt dag 20: rust (tranquility), dat past zeker bij zentangle. Ik gebruikte Paradox. De tekst komt uit een oud Nederlands-Engels woordenboek.

Prompt dag 21: postzegel, ik gebruikte een postzegel met een quote van Multatuli: 

De roeping van de mens is mens te zijn.

Alle info, thema’s en prompts van ICAD kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

3 opmerkingen:

  1. You have made another set of great index cards. My favourite is the portrait.
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie uitwerkingen, daar zitten weer juweeltjes bij! De postzegel, de xylofoon en de gevonden tekst spreken mij het meeste aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je doet het al voor de 8e keer! Dat vind ik echt knap... Ik heb dit jaar nog even getwijfeld toen de challenge net begonnen was...maar toch maar niet. Ik heb echt een papierdip. Maar gisteren bekeek ik de kaartjes van vorig jaar en toen ging het toch licht kriebelen.
    Leuk om je interpretaties van de onderwerpen te zien en deze week vind ik je stapelcollage van de zonnebloem het allerleukst!

    BeantwoordenVerwijderen