vrijdag 9 juni 2023

ICAD 2023 week 1

Dit jaar doe ik voor de 8e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik probeer zoveel mogelijk de thema’s en de prompts te combineren als extra uitdaging. Ik deel mijn uitwerkingen dagelijks op Instagram en ik zal er hier wekelijks een blogje over schrijven. Deze week was het thema: tekenen, mark-making, pen, potlood, markers & inkt. Ik wilde deze keer proberen om zoveel mogelijk te tekenen.

Prompt dag 1: jonge boom

Prompt dag 2: stippels (polka dots)

Prompt dag 3: landkaart (map). Ik heb hier 3 cirkels van oude landkaarten gebruikt en daar een eigen landkaart van gemaakt.

Prompt dag 4: espresso

Prompt dag 5: zebra of gestreept. Hierbij moest ik meteen aan de zentangle Zedbra denken. Die gebruikte ik als eerste (3e van links). Verder gebruikte ik Dex, Hollibaugh, Lightning bolt, Waves en Pinwheels.

Prompt dag 6: wilde bloemen

Prompt dag 7: G-sleutel

Alle info, thema’s en prompts van ICAD kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

3 opmerkingen:

  1. Leuk dat je ook die instagramlink geplaatst heb, geweldig wat iedereen maakt, een kleurrijk geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind ze weer super goed uitgewerkt Annet, vooral Prompt dag 5
    vind ik FANTASTISCH mooi, en dat op zo'n klein formaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You have an impressive collection of pens!
    In the first picture of all the cards, my eyes were instantly drawn to the girl. You are so good at drawing dramatic faces.
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen