dinsdag 2 mei 2023

Poppendag

Vorige week liet ik het begin van een nieuw poppetje zien. Het wordt een prinsesje en het patroon komt uit dit boek, dat ik uit de bibliotheek meenam.

Hier is het lijf klaar en opgevuld. Het was lastig haken, want onderin het lijf zit een kartonnen cirkel. Daardoor staat ze lekker stevig, maar is het wel lastig vasthouden tijdens het haken.

Ik heb een beginnetje gemaakt met haar hoofd. Dan kan ik ondertussen even bedenken welk kapsel ze gaat krijgen, ik heb de keuze uit 6 verschillende.

Er staan nog meer leuke patronen in dit boek, hier kun je een inkijkexemplaar inzien.

5 opmerkingen:

  1. O, wat leuk! Dat je dan ook nog diverse combinaties kunt maken, dat is wel extra interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me een leuk boekje! Nou, succes met het uitkiezen van een kapsel... Ik zou maar even overleggen met popje zelf, want ze weten tegenwoordig wel wat ze willen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met een kroontje wordt het in ieder geval een echte prinses, dat lijkt me wel aardig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijfje is al prachtig geworden maar dat lijkt me zeker
    lastig haken met zo'n harde onderkant. Ben benieuwd
    hoe het kapsel gaat worden en de haar ledematen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent al lekker opgeschoten, leuke kleurtjes ook :)
    Succes met het kiezen van de haren. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen