zaterdag 13 mei 2023

Stitch Camp

De cursus Stitch Camp van TextileArtist is allang afgelopen, maar mijn project is nog niet klaar. In de afgelopen tijd heb ik hier en daar wat extra applicaties en borduursteken toegevoegd. Op de eerste foto zie je bovenaan 3 zwarte vliegsteken, de Franse knoopjes en de brede kettingsteek had ik al eerder geborduurd.

Hier heb ik een kleine applicatie vastgezet met rijgsteken. Het was een restje van de lap, die ik voor dit project maakte met markmaking.

Het volgende deel had wat meer nodig. Eerst zette ik een kleine blauwe applicatie vast met losse kettingsteken en Franse knoopjes. Daarna borduurde ik kruissteken op de overgang rechts en onder de applicatie. Tsja en toen moesten er toch nog wat extra Franse knoopjes bij!

Ook hier heb ik weer een applicatie vastgezet, deze keer een restje zwart van een oud overhemd. Ik borduurde er een brede kettingsteek op met een rijgsteek in het midden. De slinger onderin kreeg witte losse steken, de slinger rechts blauwe.  Rechtsboven maakte ik nog wat losse witte steken met Franse knoopjes ertussen.

Wordt vervolgd.

4 opmerkingen:

  1. Het wordt steeds mooier. Goed om het soms weg te leggen en te bedenken hoe je verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij geniet lekker lang van het hele proces! Mooi hoe het steeds verandert.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wordt inderdaad steeds mooier en ik word steeds
    nieuwsgieriger wat je er uiteindelijk mee gaat doen. Zelf
    weet ik het ook nog steeds niet precies. Spannend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het maakt me benieuwd naar het geheel!

    BeantwoordenVerwijderen