dinsdag 8 november 2022

Mees de pinguïn in kersttrui (1)

Twee weken geleden liet ik mijn garen voor Mees zien. Mees wordt gehaakt met gekruiste vasten, dus dat wilde ik eerst even oefenen voordat ik met dit nieuwe garen aan de slag ging.

Dit was het begin, alle meerderingen zijn hier klaar. Het was wel steeds goed opletten of ik de draad op de juiste manier onder de haaknaald deed.

Het volgende stuk werd met 2 kleuren gehaakt, waarbij je de draden steeds afknipt. Dit wordt heel goed uitgelegd in het patroon. De binnenkant hangt dus vol met losse draadjes. Hier heb ik de ogen vast bevestigd. De snavel ligt wel klaar, maar die heb ik een aantal toeren later pas vastgezet, dan zat hij niet in de weg tijdens het haken.

Dat was dus hier toen de trui al een stukje verder was.

En hier is de trui ongeveer halverwege. Deze rondes schieten nu lekker op, het haken van de gekruiste vasten gaat steeds makkelijker.

Mees is een gratis patroon van Els Franken.

9 opmerkingen:

  1. Hij is leuk en het wordt al een hele pinguïn... Gekruiste vasten; mmm... dat heb ik nog nooit gedaan geloof ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je ook een pinguïn maakt! En gekruiste vasten, die ken ik ook niet. Het lijkt wel heel mooi dicht te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een steek die ook ik niet ken ik ga het eens goed bestuderen. Wel mooie pinguïn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt een fantastische pinguïn! En ik ben blij met de link naar de site van Els, die ik nog niet kende. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het oogt wel heel erg mooi die gekruiste vasten, ook heel degelijk.
    Het gaat wel een enige pinguïn worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It is nice to learn a new stitch, struggle a bit in the beginning and then suddenly it is easygoing.
    Your penguin is looking very festive in red!
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoor. Altijd fijn als een nieuwe streek leren meevalt. Grappig dat je t hele gezichtje al ziet terwijl de rest nog groeit. Net of hij met je meekijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat wordt leuk, en altijd spannend met een nieuwe steek, ziet er goed uit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatje die Mees, hij is nog niet klaar, maar nu al leuk! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen