zaterdag 19 november 2022

Stitch the season 2022 (1)

Ook dit jaar heb ik weer een kerst uitdaging gevonden. Via Instagram vond ik Daniela Mellen, die de slow-stitch uitdaging 2 weken geleden aankondigde via deze video. Ik heb wat kerstlapjes bij elkaar gezocht en een leuke achtergrond voor het harmonicaboek en toen kon ik beginnen. Dit boek wordt gemaakt aan de hand van prompts en de eerste was sneeuwpop. Ik heb hem op de achtergrond geappliqueerd en daarna gevuld met vilt. Op dit moment wist ik nog niet hoe groot de sjaal moest worden, maar ik wilde hem wel om de nek vastzetten. Dus ik heb een groot stuk gebruikt.

Tsja, dan ben je lekker bezig en vergeet je tussendoor foto’s te maken! Dit is dus het eindresultaat. De grijze sterretjes achtergrond heb ik met rijgsteken op de pagina bevestigd met een stukje vilt ertussen voor de stevigheid. De ogen en de mond maakte ik met kralen. De neus maakte ik met satijnsteek.

Mijn eerste pagina is klaar. Het leuke kerststofje eronder wilde ik eerst gebruiken, maar de sneeuwpoppen waren te groot voor dit boekje. 

De prompts voor deze uitdaging komen om de dag, vandaag kwam prompt 6 al online zodat je in je eigen tempo kunt werken.

7 opmerkingen:

  1. Altijd weer leuk om zo'n uitdaging aan te gaan, zeker in deze tijd van het jaar waarin je meer binnen zit.
    Je sneeuwpop is goed gelukt en ik denk dat het een heel mooi boekje gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Such a lovely snowman, Annet. 😁👍
    I look forward to seeing your book grow.
    Barbara xx of The Flashing Scissors 🙋‍♀️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze uitdaging kende ik nog niet, de eerste opdracht is in ieder geval leuk en heel geslaagd bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is weer een leuke uitdaging Annet, en je eerste
    werkstukje de sneeuwpop is heel mooi geworden.
    Ben benieuwd wat je allemaal verder nog gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. It looks like you are on to an interesting project for Christmas.
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Slim, je aanpak met de sjaal! En superleuke sneeuwman!

    BeantwoordenVerwijderen