dinsdag 4 januari 2022

Chibi Hanako (6)

Het rokje van Hanako is eindelijk klaar, het eind was nog een lastig priegelwerkje. Gelukkig had ik net genoeg garen, dat was dus nog even spannend.

Daarna wilde ik haar pruik bevestigen, die had ik al eerder gehaakt. Ik zette hem vast met spelden, zoals in de beschrijving staat. Maar het resultaat vond ik niet mooi en hij zat ook nog een beetje scheef. Dus ik ga de tip van Josephine proberen om toch geen lijm te gebruiken, ben benieuwd of me dat gaat lukken.

Ik haak mee met de Amilishly CAL, je kunt er hier alles over lezen.

6 opmerkingen:

  1. Ja, zover ben ik ook, het haar zit vastgespeld. Ook ik heb nog. nooit eerder gelijmd. Zie daar een beetje tegenop, dus... uitstelgedrag! Ga jij 't vast naaien? Ik twijfel nog.
    Hoe dan ook: wat wordt ze leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik denk dat ik het ga vastnaaien. Ik heb al een beetje een idee hoe ik het ga aanpakken, hopelijk lukt het!

      Verwijderen
  2. Lijmen opzo n pop lijkt mij ook niks lijm wordt ook vaak hard vastnaaien met hand garen dat ie dikker dan naaigaren en trek je niet kapot misschien kun je hier wat mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gaat je zeker lukken Annet, jij bent zo ongelooflijk
    handig met alles dat dit echt geen probleem zal zijn.
    Misschien heb toevallig thuis zo'n lange naald, ze
    noemen dat ook wel poppennaalden, daarmee kan je veel
    gemakkelijker van de ene naar de andere kant een beetje
    onder het pruikje en door het hoofdje steken.
    En dan kan je de buitenste randen met een kleinere naald doen.
    Succes in ieder geval.........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, dit staat anders ook wel leuk... Alsof ze krulspelden in heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wordt zo'n kopje een stuk liever met haar erop ;o)
    Met al die hulpspelden gaat het je vast lukken om de haren er mooi op te bevestigen (al lijkt het me nog wel even een flink klusje).

    BeantwoordenVerwijderen