vrijdag 11 september 2020

Crea 5220

The prompt for week 37 of Crea 5220 is aqua. I crocheted a pencil case using this pattern.

De Crea5220 prompt van deze week was aqua. Ik had nog een bolletje katoen in deze kleur, dus die wilde ik gebruiken.

Ik vond hier een leuk patroon van een etui, dus had ik ook nog een restje van een 2e kleur en een rits nodig. De rits kwam van een waszakje, die na veelvuldig gebruik kapot was gegaan. Ik had ook nog bijpassend garen om de rits in te zetten.

De delen waren snel gehaakt, een grote rechthoek en 2 driehoeken.

De haaksteek van de rechthoek heet in het Engels moss stich, maar ik vond hem in de haakbijbel als weefsteek. Hier een close-up van deze steek.

Het originele patroon had geen voering, maar die heb ik er wel ingezet. Ik had nog een leuk bijpassend restje stof met bloemetjes.

Mijn decotime twinmarkers passen er precies in.

De roze rand is pas gehaakt toen alles in elkaar zat, een lastig werkje.

In plaats van een kwastje heb ik een bolletje gehaakt voor de rits.

13 opmerkingen:

  1. O, wat leuk! Zelf zou ik het zonder roze rand doen, want ik zou bang zijn dat die steeds in de rits vast zou komen te zitten. Heb je de voering en de rits er met de hand in gezet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb alles met de hand gedaan. De rand staat naar buiten gericht, dus die komt niet snel tussen de rits.

      Verwijderen
  2. Een schattig tasje en erg mooi met de voering erin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik was bang dat het haakwerk zou gaan lubberen zonder voering.

      Verwijderen
  3. Wat leuk! En ik vind het zo mooi geworden met de voering en het roze randje... een beetje pip... Zoiets is ook erg leuk om cadeau te geven.
    Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nog snel te maken ook, gelukkig had ik dit keer alle benodigdheden in huis.

      Verwijderen
  4. Wat een leuke uitwerking, het is een lieflijk tasje geworden,
    heel handig ook zo met al je twinmarkers.
    Gezellig voering stofje heb je gebruikt, erg leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Well done Annet!
    It is very pretty. I’ve never seen Moss Stitch in crochet before - it looks very nice. It was a good idea to line it, makes it more secure too!
    The pink crochet is beautiful, I’m sure you won’t get it caught in the zip! Love the zipper pull too, it’s very unusual.
    It was nice to be able to read all the detail.
    Hugs,
    Barbara x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks, Barbara. I didn't like the original zipper pull, so I just made my own.

      Verwijderen
  6. Wat een leuk tasje heb je gemaakt!
    Mooie steek ook en de voering erbij, het is perfect! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was voor mij een nieuwe steek, heel eenvoudig met een mooi resultaat. Zal hem vast vaker gebruiken!

      Verwijderen