vrijdag 21 april 2023

Stitch Camp

De cursus Stitch Camp van TextileArtist is allang afgelopen, maar mijn project is nog steeds niet klaar. Ik heb de afgelopen tijd af en toe wat steekjes toegevoegd. Op de 1e foto zie je weer een overgang tussen twee delen. Hier heb ik alleen wat Franse knoopjes en losse steken in zwart en blauw geborduurd.

Ook op de volgende overgang wat Franse knoopjes en losse steken, deze keer in blauw. Met zwart borduurde ik een festonsteek.

De volgende overgang kreeg festonsteken, losse steken en kettingsteken om het patroon van de markmaking te volgen.

Tussen de overgangen zette ik een cirkelvormige applicatie vast met een patroontje van losse steken. De cirkel links kreeg nog wat blauwe Franse knoopjes.

Op de laatste foto van vandaag appliqueerde ik een driehoek tussen de overgangen. Ik gebruikte hiervoor Franse knoopjes. De zwarte markmaking rechtsboven verzachtte ik met wat losse witte steken.

Wordt vervolgd.

6 opmerkingen:

  1. Een heel bijzonder werkstuk en leuk dat het nog steeds "werk in uitvoering" is. Ik ben best wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi effect hebben de steken. En wat grappig om te zien dat je in dezelfde kleuren werkt als ik vorig jaar deed. En toch ziet het er weer heel anders uit. Mooi hoeveel mogelijkheden die techniek biedt. Veel plezier met het vervolg ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt al een hoop fraaie toevoegingen aangebracht Annet,
    ben heel benieuwd wat je er uiteindelijk mee gaat doen.
    Zelf heb ik mijn lapjes nog steeds hier naast mijn laptop
    liggen en weet nog steeds niet wat ik er mee ga doen,
    Alhoewel een klein ideetje, misschien dat dat het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ben benieuwd naar het grote geheel én naar het eind resultaat. Maar het heeft geen haast toch, als je er maar plezier aan beleeft. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You have made nice additions that add movement and rhythm to the fabric.
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen