dinsdag 13 september 2022

Chibi Tsukiko (7)

Nu de rok van Tsukiko eindelijk klaar was, kon ik weer verder met haar hoofd. Het nekje was weer een lekker priegelwerkje.

Daarna moest ik iedere toer steken meerderen, dat schoot tenminste lekker op!

Gelukkig zag ik op tijd dat ik de schouderbandjes en bovenkant van de jurk nog moest afmaken. Dat heb ik dus maar eerst gedaan, nu zat haar hoofd nog niet in de weg. Ik moest het patroon een beetje aanpassen, omdat ik hetzelfde garen als voor haar benen gebruikte in plaats van iets dunner garen. En ik heb gewoon hetzelfde randje gehaakt als ik voor de rok heb gebruikt.

Het patroon van Chibi Tsukiko komt uit het boek Amislishly Chibi Dolls van Alexa Boonstra.

4 opmerkingen:

  1. Het is geen eenvoudig popje om te haken. Je moet je werk echt goed in de hand hebben om die priegeldeeltjes te kunnen haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een stukje groter geworden maar nu gaat het
    haken weer wat aangenamer qua formaat.
    Die twee andere zullen wel ongeduldig zijn denk ik,
    ze moeten al zolang wachten. Nog even geduld hoor
    dames.........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. She is restless and wants to dance!
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een behoorlijk klusje.... maar dan heb je ook wat! Ze wordt vast prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen