donderdag 16 juni 2022

ICAD week 2

Dit jaar doe ik voor de 7e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik probeer zoveel mogelijk de thema’s en de prompts te combineren als extra uitdaging. Deze week was het thema: collage, gevonden papier en acrylverf.

Pictogram was de prompt voor dag 8. Ik vond een werk in uitvoering knipsel in mijn voorraad en besloot een gele collage te maken.
Gevonden was de prompt van dag 9. Deze foto vond ik toen we een paar jaar geleden het huis van mijn schoonvader leegruimden. Eerst wist ik niet wie het waren, maar later herkende ik toch mijn schoonmoeder met haar broertje, zusje en moeder. Voor de achtergrond gebruikte ik strookjes oude boekpagina’s met acrylverf en stempelinkt
Rubik’s kubus was de prompt van dag 10. Daar heb ik vroeger aardig wat mee zitten puzzelen, maar ik kreeg hem nooit helemaal af! De strookjes komen deze keer uit tijdschriften.
De prompt van dag 11 was regenboog. Die borduurde ik op een restje aida en zocht er weer bijpassende strookjes van oude boekpagina’s bij. Daar heb ik altijd een voorraadje van, want ik gebruik ze om overgebleven verf op uit te smeren.
Dag 12 was blueprint of cyanotype. Ik hield het simpel en vertaalde dit naar een blauwe collage.
Speelgoed was de prompt van dag 13. Ik wist meteen welk plaatje uit mijn voorraad ik wilde gebruiken, dit  kindje met beer lag al heel lang te wachten om gebruikt te worden. Ik zocht er een leuke achtergrond bij en vond ook nog een nieuwsgierig schubdier, dus die mocht er ook bij. De tekstballonnetjes komen uit een afgeschreven stripboek van de bibliotheek.
Mood board was de laatste prompt van deze week. Het duurde even voor ik wist hoe ik dit wilde doen, maar het is gelukt.
Alle info, thema’s en prompts van ICAD kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

4 opmerkingen:

  1. Soms heb je iets liggen, en een andere keer moet je hard nadenken... Maar ik vind het zò leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een fraaie serie Annet, geweldig wat je telkens
    weer bedenkt en uitwerkt. Je Mood Board vind ik zeer
    geslaagd. Eigenlijk zijn ze allemaal heel goed, vooral
    ook de achtergronden die je gemaakt hebt spreken mij aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een fraaie serie Annet, geweldig wat je telkens
    weer bedenkt en uitwerkt. Je Mood Board vind ik zeer
    geslaagd. Eigenlijk zijn ze allemaal heel goed, vooral
    ook de achtergronden die je gemaakt hebt spreken mij aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a great idea to spread out left over pain on scrap paper so you have all these colous!
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen