vrijdag 10 juni 2022

ICAD week 1

Dit jaar doe ik voor de 7e keer mee met ICAD (Index Card A Day). Hierbij is het de bedoeling om in de maanden juni en juli dagelijks iets creatiefs te doen met een systeemkaart. Ik gebruik de maat 10 x 15 cm. Er is een wekelijks thema met dagelijkse prompts. Die kun je gebruiken, maar dat hoeft niet. Ik probeer zoveel mogelijk de thema’s en de prompts te combineren als extra uitdaging. Deze week was het thema: tekenen, mark-making, pen, potlood, marker & inkt.

De prompt voor dag 1 was asterisk. Eerst maakte ik een achtergrond met paarse en blauwe acrylverf. Daarop tekende ik met balpen en een witte marker.

Pioenroos was de prompt van dag 2. Tekenen is niet mijn sterkste kant, dus zocht ik een plaatje van een pioenroos in een tuintijdschrift. Daarna tekende ik nog wat fantasiebloemen met kleurpotloden.

Doolhof of labyrint was de prompt van dag 3. Ik begon links met het natekenen van een gevonden labyrint, maar ging al gauw zelf verder. Mijn labyrint heeft alleen een ingang en hij klopt waarschijnlijk niet. Maar het was leuk om hem te tekenen.

De prompt van dag 4 was sleutel. Ik heb nog steeds een bakje oude sleutels uit het huis van mijn ouders. Ik zocht er een paar uit en trok deze met potlood om op mijn indexkaart. De achtergrond maakte ik met gelpen en kleurpotlood.

Op dag 5 zag ik pas dat de prompt flamingo of roze was, had ik net de vorige dag een roze kaart gemaakt! Ik vond hier een leuke flamingo en borduurde hem op een restje aida. De quote vond ik ook al op Pinterest. Ik gebruikte kleurpotlood, gelpen, stiften en een fineliner voor de rest van de indexkaart.

Op dag 6 had ik geen zin om thema en prompt (dagdroom) te gebruiken en maakte ik een collage met strookjes.

Wortels was de laatste prompt van deze week. Ik zocht een voorbeeld in mijn tuintijdschriften om na te tekenen, toen ik deze foto vond. Voor de achtergrond zocht ik mijn groene pennen en kleurpotloden bij elkaar.

Alle info, thema’s en prompts van ICAD kun je vinden op Daisy Yellow. En hier is op Instagram het werk van anderen te vinden.

5 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk, al je verschillende uitwerkingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Week 1 heb je mooi voltooid Annet, vind het knap hoor
    dat je al 7 jaar mee doet met deze challenge.
    Even iets over Blgger, ze zijn steeds weer vervelend bezig
    met zogenaamde verbeteringen maar ze maken er en rotzooitje van. Nu kijk ik dagelijk eerst in mijn spam map want regelmatig
    staan daar de gewone reactie's in geplaatst en die zie je dan niet bij je post. Ook jou reactie op mijn blog stond vandaag in mijn spam map, met 1 klik kan je het gewoon weer terugzetten hoor. En dat gebeurt de laaste dagen regelmatig???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik had daar deze week ook last van. Eerst had ik het niet door, want ik las de reactie wel in mijn mail.

      Verwijderen
  3. You make such beautiful backgrounds on many of your cards.
    Queenie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om ze bij elkaar te zien! Ik vind het zo'n gave challenge...
    De strookjes bij elkaar vind ik mooi!

    BeantwoordenVerwijderen