zaterdag 19 december 2020

Crea 5220

The prompt for week 51 of Crea 5220 is black. I embroidered 2 new squares for my second squash book.

De Crea 5220 prompt van deze week was zwart. Het duurde even voor ik wist wat ik wilde doen. Gelukkig dacht ik aan mijn 2e squash book. Die ben ik aan het vullen met zwarte vierkanten en driehoeken, dus daar ben ik weer mee verder gegaan. Dit is het 3e vierkant.

Bij het 4e vierkant heb ik wat tussendoor foto’s gemaakt. Alle delen liggen al klaar en zijn voorgeprikt. Hiervoor heb ik een pergamano pen en ruitjespapier gebruikt.

Voor het borduurwerk gebruik ik blauw Madeira garen en koper Sulky metallic. Van het blauwe garen heb ik nu 2 dezelfde klosjes, eentje van mezelf en eentje van mijn moeder. Fijn om daar in deze tijd mee te werken.

Het garen zet ik met plakband vast op de achterkant. In het begin is dat lastig, omdat de gaatjes natuurlijk vrij moeten blijven.

Het borduren gaat niet zo snel, want het garen slijt te snel als ik het door 2 gaatjes tegelijk haal.

En dan is dit het eindresultaat.

Ik heb ze met een Tesa lijmpen in mijn squash book bevestigd.

Alle vierkanten zijn nu klaar, nu de driehoeken nog.

Ik heb mijn squash book gemaakt met behulp van deze YouTube video.

8 opmerkingen:

  1. Leuk, zo'n squash book. Het borduren met dat garen vind ik niet zo'n feest.Het kringelt bij mij zo gauw.
    Je december carve ziet er ook mooi uit. Ik zag het bij Tammy. Zelf vond ik er de tijd niet voor vanwege het maken van de kerstkaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit soort werk vind ik echt prachtig, ook de kleuren
    combinatie is heel mooi. Mooi dat het garen ook van
    je moeder is geweest, extra fijn om daar dan mee te werken.
    het is best nog heel bewerkelijk lees ik wel, mooi dat
    je zien hoe je te werk gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kende het squashbook nog niet. Het ziet er vrij ingewikkeld uit, maar het is vast leuk om te doen. Ik vind je blauw en koper mooi op het zwart. Nu het filmpje nog eens kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Ja, zwart is een lastige kleur om creatief mee bezig te zijn vond ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk boekje. Nu ik het eindresultaat zie, weet ik ook weer wat een squashbook is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. A beautiful realization and a practical idea to stop the threads behind!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Another great project Annet!
    Nice to see how you stop the stitches unraveling!
    Hugs,
    Barbara xx

    BeantwoordenVerwijderen