vrijdag 13 november 2020

Crea 5220

The prompt for week 46 of Crea 5220 is sheet music. I made a collage in this altered book.

De Crea 5220 prompt van deze week was bladmuziek. Lang geleden heb ik eens een boekje met bladmuziek bij de kringloop gekocht, dat kwam nu goed van pas.

Ik gebruikte een deel van een pagina waar ik al eerder een stukje van gebruikt heb, dit was groot genoeg voor de achtergrond van mijn collage. Ik wist dat ik het thema muziek terug wilde laten komen, en deze violiste paste er goed bij.

Eerst bewerkte ik de pagina met Memento inkt Rich Cocoa om een beter contrast te krijgen met de violiste. Natuurlijk moest zij veranderd worden, zoals ik vaker doe. Het hoofd gebruik ik vast later nog een keer in een andere collage.
Na wat schuiven kreeg het lijf zijn definitieve plek.

Dit hoofd wachtte al een tijdje op een plaatsje in een collage, het was precies wat ik zocht.

Natuurlijk moest het gezicht onherkenbaar worden, dus kreeg ze een leuk bijpassend brilletje.

Eerst twijfelde ik over het veranderen van de mond, maar dit beugelbekkie trok me over de streep.

Ik plakte het geheel in mijn altered book en maakte een rand met stukjes tijdschrift.

Er ontbrak nog iets, dus ging ik op zoek naar een leuke tekst.

Deze collage maakte ik in mijn altered book Zelf gekweekt, die ik hier al liet zien. Het is een afgeschreven boek van de bibliotheek, waar ik iets meer als de helft van de pagina’s voorzichtig uit heb gehaald om ruimte te maken voor de collages. Die pagina’s bewaar ik natuurlijk voor later gebruik! De kaft bewerk ik pas als het boek vol is.

9 opmerkingen:

  1. Wat is het leuk geworden! Door de aanpassingen van het vrouwfiguur lijkt ze net of ze eerst ouder wordt en daarna weer jonger, grappig!
    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je elke tussenstap ook laat zien! Heel goed gedaan, prachtige collage!
    En wat grappig, dat je zo een oude biebboek aan het upgraden bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige en vooral grappige uitwerking is het geworden. Heel leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, jij bent zò goed in collages! Ik vind het ook fijn dat je beschrijft in welke volgorde je het hebt aangepakt.
    Wat een leuke uitwerking van het thema!
    Ik ga even je linkjes bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is wederom weer een schoonheid geworden Annet,
    en ik ben he helemaal met je eens dat beugelbekkie
    staat haar prima.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, Annet! It's wonderful how your collage takes shape slowly ... it's beautiful and harmonious!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te zien hoe je het maakt. Ik vind het zo knap dat je met verschillende plaatjes zo'n uitwerking kan toveren.

    BeantwoordenVerwijderen