vrijdag 6 november 2020

Crea 5220

The prompt for week 45 of Crea 5220 is waves. I made a collage on an old book page, which disappeared behind the collage.

De Crea5220 prompt van deze week was golven. Ik had veel ideetjes en het duurde even voor ik wist wat ik wilde gaan doen. Het werd een collage op een oude boekpagina van mijn eerste altered book: Een stem van papier. Dit boek was eigenlijk niet geschikt, omdat het gelijmd was en niet gebonden. Daar had ik dus niet op gelet en hij viel steeds meer uit elkaar. Ik heb de  bladzijdes die ik mooi vond eruit gehaald en op dun karton geplakt. Sommige bladzijdes hadden alleen nog een achtergrond en daar heb ik er eentje van gebruikt. Als alle bladzijdes af zijn, ga ik ze inbinden.

Als ik bezig ben met een collage, vergeet ik bijna altijd tussendoor foto’s te maken. Dus ik kan alleen nog maar vertellen wat ik gedaan heb. Eerst heb ik foto’s van golven gezocht, de golf in het midden van mijn collage sprak me het meest aan. Daarna zocht ik een bijpassende voorgrond. De meisjes, die schelpen zoeken vond ik in een oude brochure van een bungalowpark. Ik wilde de golf niet precies uitknippen, want dan ging de mooie waas aan de bovenkant verloren. Ik moest dus een bovenkant zoeken met een donkere onderkant. De rots met ooievaarsnesten paste er goed bij, al klopt het plaatje dan niet echt. Maar dat vind ik juist het leuke van collages maken! De meisjes stonden wat alleen op de voorgrond en hadden nog wat gezelschap nodig. Deze poppen, die ik in een oude consumentgids vond, houden zo mooi toezicht. Eerst dacht ik dat het toen klaar was, maar na een tijdje vond ik de bovenkant toch wat kaal. Een bootje uit een reisbrochure maakte het af. Van de originele boekpagina is bijna niets meer te zien, alleen nog een beetje groene acrylverf aan de onderkant naast de datum.

7 opmerkingen:

  1. Een heerlijke zoektocht naar afbeeldingen en zeer geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben helemaal wèg van dit soort collages en vraag met altijd af hoe mensen dit maken. Dus ik ben heel blij met je uitleg...
    Mij lukt dit gewoon niet, terwijl ik echt ontzettend veel verschillende tijdschriften heb liggen. Ik blijf maar zoeken en kijken en er komt gewoon niks...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zeer geslaagde uitwerking heb je er weer van
    gemaakt Annet, het past allemaal zo prachtig bij elkaar
    de sfeer en het kleurenspel. Jij bent hier echt heel goed in!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne duidelijke uitleg, want net als Elizabeth ben ik altijd benieuwd hoe zo'n mooie collage tot stand komt. De overgang van de middengolf naar het vogelnest vind ik super gevonden. Het is mij niet opgevallen dat dat niet zou kloppen; het fijne van collage's is immers dat alles mogelijk is en kan. De figuurtjes op de voorgrond doen het erg goed!
    Een altered boek....ik heb er al eerder over gehoord maar kan me niet goed voorstellen wat dat is. Natuurlijk heb ik je link even bekeken en zag dat je van een bestaand boek de achtergronden had bewerkt. Is dat wat een altered boek inhoudt of zit ik op het verkeerde been?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een altered boek is voor mij een oud boek waar ik iets meer als de helft van de pagina's uithaal. Dan gebruik ik het voor collages, tekeningen e.d. Mijn oude boeken vind ik meestal bij de afgeschreven boeken van de bieb. De pagina's, die ik eruit gebruik ik ook weer in collages of zo.

      Verwijderen
  5. The sea and its power ... beautiful your collage!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een grappige collage. Ik moest wel twee keer kijken voor ik door had dat het niet gewoon een foto was maar een samenstelling van allerlei afbeeldingen. Knap gedaan.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen